Vibbarna!

Nu har jag vaknat efter den tredje natten på jobbet. Inga jättelugna nätter, men helt okej. Det underlättar väldeliga om primärjouren är stabil och vänlig. Det underlättar väldeliga att jag har så grymma arbertskamrater som gör att även de tuffaste tiderna går att jobba sig igenom utan att man bryter ihop. När man står inför jättesvåra beslut och inte har så många att rådfråga betyder det så himla mycket att ni finns, älskade arbetskamrater. Utan er stannar vården! Tack för att ni finns.



Vibbar, ja. Det finns många vibbar just nu. I alla fall runt omkring mig.


För det första har jag en vibb om att jag har gått ner ytterligare i vikt och funderar starkt på att väga mig i morgon trots att jag gjort rutin av att bara väga mig varannan vecka. Det hade varit en god kick att få se vågen visa lägre siffror igen. Inte för att jag behöver kicken i syftet att orka fortsätta. Nejdå, jag är taggad till tänderna. There´s no danger on the roof!!!! Så, det blir nog en hundring i utgift i morgon igen.


För det andra har jag vibbar kring mina utbildningstankar. Jag har ju funderat på att läsa vidare till operationssjuksköterska (oj vilket långt ord). Kollade runt på nätet härom dagen med syfte att hitta ett universitet eller en högskola som startar en utbildning i januari där ansökningstiden går ut i oktober. Men icke! Inte en enda av de skolorna jag hittade, hade någon op-utbildning som börjar då. Alla startar nu eller nästa höst. Vilket innebär att jag har börjat fundera. Fundera på syftet med att jag inte ska börja plugga i januari.
Finns det nån hake? Är det han där uppe som styr nu igen? Varför ska jag inte plugga än? Vad är syftet med det? Jag får nog fundera lite mer på det. Som sagt, jag har mina vibbar... men de behåller jag för mig själv ett tag till. Blir det som jag tror så meddelar jag mig.


Nu ska jag ut och promenera. Jag har äntligen köpt mig en MP3-spelare!!! Så nu har jag jättemycket bra musik på samma ställe och behöver inte hålla i någon portabel CD-spelare, inte. Detta känns kanonbra!


I´ll be back!


Ann-Sofi the vibb


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits