Bilder

Några bilder från sminklogen och repetitionerna strax innan premiären.
Är rätt nöjd med dom faktiskt. Här kommer dom. Som vanligt klickar ni på bilden för större storlek.


                   


         


Ann-Sofi the Studebakerbabe

Recension

En av Kalmarspexarna Gunnar Carlström var nere och såg premiären. Han har recenserat oss på ett forum på nätet. Jag har kopierat det till min blogg. Mest av egoistiska skäl. Här kommer hans kommentarer om vår föreställning:

En resa till Gamla Teatern i Ronneby visade sig väl värd såväl besväret som kostnaden. Redan i första scenen stiftade publiken bekantskap med de som kom att dominera scenen såväl som våra minnen av kvällen, Ann-Sofi Rosenberg och Per Borgman som major Studebaker respektive Dr Pacemaker. Övriga skådespelare hade ibland svårt att mäta sig med deras utstrålning och samspel, även om Emily Stark glänste i den ack så lilla men ack så roliga rollen som journalisten Howard Russel. Hon stod även för den mest minnesvärda sånginsatsen i föreställningen, även om det var genomgående god sångkvalitet. Lite synd att handmickar användes (jag antar att de var ett onödigt ont), man kände ibland att sångarna ville röra sig ännu mer. Sången hördes dock, vilket inte alltid är fallet på andra spex.

Ett välskrivet manus låg bakom, även om framförandet av detsamma ibland saknade den där riktiga gnistan (premiärnerver?). Annars är det lite synd på ett så bra manus att inte mer arbete lagts på framförandet.

Roligast var ändå den synnerligen äckliga operationsscenen eller när Studebaker försöker gömma undan en aningen pinsam flaska, där ljudeffekterna synnerligen väl förstärkte den komiska effekten. Synd att de var så sprakiga, bara. De ångestfyllda dödsskriken (!) försvann ibland nästan.

Slutet kom också lite plötsligt, men det kanske är en vision av livet. Jag ska inte avslöja hur det slutar, men visst händer saker ibland plötsligare än man tänkt sig.

Detta var första gången jag besökte Blekinge Kårspex, och jag måste säga att den lilla salen på Gamla Teatern skapade en intimitet jag aldrig upplevt på något annat spex jag sett, där scenerna alla varit av det större formatet.

När jag skriver detta har ni antagligen redan påbörjat er andra föreställning, så jag hoppas den går bra och önskar er lycka till på föreställningen nästa vecka.




Ann-Sofi the babe

Tack!

Igår kväll hände det. Andra föreställningen gick som en dans och vi fick stående ovationer efteråt. Vi gjorde ett kanonjobb allihop och det ville liksom inte släppa taget om oss. Nu hade ju lotten fallit på mig i vanlig ordning att inte få ha riktigt lika roligt som alla andra. Jag skulle ju arbeta och kunde inte vara med på festligheterna efteråt. Jag skyndade mig allt jag kunde eftersom klockan hade passerat tiden för när jag började arbeta.
Jag fick låna mammas och pappas bil för att snabbt kunna ta mig till mitt arbete. Jag ropade Hejdå till alla och sa att de skulle festa för mig också, hur tråkigt jag tyckte att det var att jag var tvungen att åka, att jag mycket hellre hade velat vara med alla de andra istället för att arbeta. Men det var inte mycket jag kunde göra åt det mer än att se glad ut och köra till jobbet efter föreställningen.
På jobbet var det ovanligt lugnt, patienterna sov så gott och vi hade inga akuta patienter på ingående. Mina spexkompisar ringde flera gånger och skålade med mig i telefonen och sa att de saknade mig. Och jag saknade dom!!!!
Mina kollegor frågade mig plötsligt om jag inte ville flexa ut och köra tillbaka till festen! -Klart jag vill!!!!! Allt var ju så lugnt på avdelningen och jag hade ju telefonen på mig om det skulle köra ihop sig på avdelningen så de skulle kunna ringa mig.
Sagt och gjort! Jag flexade ut och körde till festen utan att berätta det för dom. Vilken entré jag gjorde! Oj vad alla blev glada att se mig!!! Och vad det värmer i hjärtat att jag är så betydelsefull. Vilket betyg det ger mig! Jag hade jätteroligt och jag gick på adrenalin halva natten! Jag ringde avdelningen flera gånger för att kolla läget och allt var lugnt hela tiden!

Jag vill rikta det största tack till mamma och pappa som lät mig få låna bilen! Utan er fungerar jag inte!
Tack till Linda och Gilda som läste mellan raderna och pushade på lite... Ni är riktiga änglar!!!
Tack till alla mina spexkompisar som ger mig sån energi, glädje och värme. Tack för att ni bryr er!!!

Nu ska jag vila mig lite innan jag går in min tredje natt.


Puss och kram

Ann-Sofi the one and only

PREMIÄÄÄÄR!!!!!!!!!

Idag har vi premiär och nerverna ger sig till känna hela tiden! Jag kommer att åka till Ronneby kring lunchtid för att se till att allt är i ordning, golven städade, rekvisitan är på plats och se till att bli sminkad och byta om, sjunga upp, äta och ladda...
Vi hjälps alla åt och det kommer att bli en härlig dag. Idag är det premiär och jag är laddad till tänderna!

Här kommer lite bilder från ett par av våra repetitioner. Tänk er att jag har Sveriges buskigagste ögonbryn och en gigantisk mustasch, fyllenäsa och rynkor ihop med den grymma ylleuniformen som ger mig klåda i ramljuset!

Idag är det premiär och jag är laddad till tänderna!


                   


    



Ann-Sofi the dramababe

Det närmar sig

Premiär om två dagar.... ojojoj! Nu jädrans gäller det. Allt jag har i huvudet handlar om spex, texter, musik, kläder, rekvisita, manus, nervositet...

Idag har jag jobbat en stund på morgonen och har nyss kommit hem igen. Klockan 13.40 blir jag hämtad för att spendera hela dagen i Ronneby. Att repa låtarna, texterna, alla entréer. Tack och lov har jag inga klädbyten jag måste hålla reda på. Det räcker gott med alla in- och utgångar.
Jag ska försöka ta det så lugnt det går, för att behålla fokus på det vi ska göra samtidigt som jag hinner njuta av stunden.
Ikväll efter repetitionen ska vi samlas en stund och umgås, prata om annat och försöka slappna av lite tillsammans. Jag tror också att det är bra för gemenskapen, umgänget i helhet och att vi faktiskt inte ser varandra så himla mycket utanför scenen. Jag ser fram emot umgänget i afton! Igår hade BLT en intervju med oss som jag trodde skulle publiceras idag, men jag har inte hittat artikeln på nätet. Jag återkommer när den finns att tillgå här.

Nu ska jag ta det lite lugnt här hemma, gosa med Maja och passa på att ladda batterierna en aning!


Ha en fin dag!


Ann-Sofi the dramababe

I tidningen...

... kan man idag läsa lite om oss. Nämligen här...


Ann-Sofi the kändisbabe


Fortsatta övningar

Ja, vi är ju mitt i de hetaste repetitionerna nu och premiären kommer mot oss med stormande steg. På fredag smäller det! Vi är så långt ifrån premiärstatus som vi kan vara och om inte alla skärper sig nu, tar sig i kragen och lägger manken till blir det ingen bra premiär!
Det lugna i kråksången är att jag vet att alla kommer att kämpa och göra sitt yttersta. Det är bara nu det känns stressat.
Jag har övat repliker hela morgonen och sitter nu och försöker lära in det sista i låtarna jag har att sjunga. En av låtarna fick en helt ny text igår, så den får jag kämpa lite extra med. Och finallåten. Oj... att det ska vara så svårt!
Vi repar länge varje gång vi repar och i dag kommer vi att öva från kl 17 till 22.30. Det tar på krafterna att stå på scen med tio spotlights och yllekostym på sig. Det går åt endel energi, svett och vilja men ändå går jag i mål varje gång.
Det är det där finliret innan som är så tråkigt. Tänk om man kunde trycka på en knapp så att allt bara satt som en smäck! Alla in- och utgångar, alla texter, alla sånger, all rekvisita.
Nu har jag inget liv... haha... allt går åt till repetitionerna. Jag är hemma, sover, äter, duschar och övar texter och sånger för att sedan kasta mig iväg till Ronneby för att forsätta repetera.
Om två veckor är allt över. Då ska jag städa.

Tyvärr har det fallit sig så att jag arbetar efter varenda föreställning. Detta innebär att jag inte kan vara med och skåla i skumpa efter premiären. Jag kan inte vara med på festen efter andra föreställningen och jag kan inte vara med efter sista heller. Jag har gjort allt som står i min makt för att lösa detta, men det har inte funkat.

Det känns ju en aning trist, men så får det bli. Hoppas att de tänker på mig efteråt och kanske slår en signal till jobbet, eller skickar ett sms eller två! Annars gör jag det!

Nu ska jag fortsätta sjunga!


Ann-Sofi the teaterbabe

En kortare paus

Idag har det varit drag under dojjorna hela dagen. Det började kl 07 i morse när revejen gick och jag studsade upp som en soldat ur sängen. Jag skulle ju arbeta idag. Min första dag på mitt nya jobb. Introduktion bara, men ändå. Rätt spännande i alla fall. Kl 08 var jag på jobbet och träffade kvinnan jag ska jobba med lite framöver. Vi hade en härlig förmiddag i solen efter de sedvanliga morgonprocedurerna i hemmet. När klockan var 12 slutade jag där och skulle egenltigen ha befunnit mig tre mil bort, helt på direkten. Vi hade repetitioner idag från kl 11. Jo, jag tackar ja...
Men tack vare mina helt otroliga föräldrar som ställer upp i vått och torrt, fick jag låna deras bil vilket betydde att jag sparade in minst en hel timme på resan till Ronneby. Skillnaden mellan att köra bil och att stå och vänta på en buss blir långt över en timme.
Så när klockan var 13 befann jag mig i Ronneby för dagens repetitioner. De gick bättre än sist och vi hade rätt roligt faktiskt. Första gången jag fick testa att spela i min scenkostym. INGEN höjdare kan jag tala om eftersom det är en ylleuniform. RÄTT varmt! Men vad gör man inte för konsten.
Nu är klockan 20 och min buss till jobbet går om 20 minuter. Inatt ska jag arbeta på sjukhuset. Så jag har haft en kortare paus i hemmet där jag kunnat vila och äta lite. Skönt.

I morgon är det Gabriels födelsedag! Han fyller två år, det lilla livet! Jag har ju kommit på att jag kan gå och hälsa på efter repet i morgon. Hade rört ihop alla tider och platser förut så jag trodde att jag inte skulle kunna krama om min älskling på hans födelsedag, men nu visade det sig att jag vist kan göra det!

Så i morrn ska här gosas med barn i 190!


Kram och go´kväll!


Ann-Sofi the lördagsbabe

Fredag

Det har varit en rätt omtumlande dag idag. Ett ganska nervöst möte med min chef, som jag inte är helt men ändå rätt så nöjd med. Det blev inte riktigt som jag tänkt men som läget är nu får det vara helt okej som det blev.
Trots att jag är rätt nöjd, gick likosm luften ur mig helt och migränattacken kom som ett brev på posten.
Jag skulle ha varit i Ronneby och hjälpt till idag, men jag klarar inte det. Jag har försökt sova en stund men det släpper inte riktigt. Nu är det medicin och en lång dusch som gäller. Jag ville så mycket idag, men det vart bara pannkaka av allt.
Hoppas att morgondagen blir bättre. I morgon ska jag på introduktion på mitt nya jobb. Måste finnas på plats kl 08. Nu har jag ju inte mer än 75 meter att gå för att komma till min nya arbetsplats så några längre resor till och från jobbet är det inte tal om. Jag kommer att arbeta mellan 08 och 12. Sedan gäller det att ta sig till Ronneby snabbt som ögat för repetitionerna börjar redan kl 11. Hoppas att jag hinner till kl 13 i alla fall. Fatta vad dyrt det är att åka buss förresten. Alla andra som är med i spexet är studenter och åker gratis mellan Karlskrona och Ronneby. För mig kostar det 45 kronor enkel resa. Och ska jag räkna in vad en biljett från Lyckeby till Lasarettet kostar tillsammans med det andra priset kostar det mig 60 kronor från Lyckeby till Ronneby. Nu har jag ju busskort som gäller mellan Lyckeby och stan, men inte nått studentkort att åka gratis mellan städerna.

Nu har jag blivit lovad ersättning från spexet för mina resor. Så det är ju jättebra. Men det hinner ändå rusa iväg i pris innan jag får tillbaka pengarna. Egentligen inget att tänka på denna hemska migräneftermiddag.

Nu ska jag försöka kurera mig.


Ann-Sofi the migränbabe

Märkligt ändå

Ja, så har jag då fått ett telefonsamtal från min nya arbetsgivare. Jag skulle kunna få gå på timmar två veckor framåt och arbeta på kvällarna mellan 16 och 22.
Det är ändå rätt konstigt. Jag har äntligen lyckats hitta ett extra arbete och får börja jobba med en gång. Men vad som är så dumt, så dumt är ju att vi repeterar varje kväll inför premiären nästa vecka. Varför just dessa två veckorna????? Varför ska jag bli erbjuden arbete dessa två veckor när jag har som mest att göra på hela året???
Varför flyter det aldrig för mig? Är det ett I-landsproblem jag gnäller över? Ja, kanske det. Det är det förmodligen, men det är ändå ett problem. Hur kommer jag att uppfattas när jag berättar att jag inte har den möjligheten att arbeta. Eller ska jag kanske berätta för mina teaterkollegor att jag inte kan vara med på repen? Det var då märkligt ändå. Varför blir det så här?

Jag borde nog vara tacksam. Okej. Då är jag det.


Ann-Sofi the workin´ babe

Oro i lägret!

Jag sitter vid datorn där jag har musiken och texterna jag måste kunna, helst till kväll, men gärna till helgen. Det funkar om jag läser innantill idag, men det vill jag ju inte egentligen. Det är redan skrivna, publicerade låtar som har fått omarbetade texter. Så melodierna borde inte vara ett problem. Men det är det. Låtvalen är en aning annorlunda och jag ska i ärlighetens namn säga att det är flera av låtarna jag INTE har hört innan, vilket gör det en aning mer besvärligt. Dock inte omöjligt. Det är det första.

Det andra är att jag är så tankspridd. Jag har så mycket i huvudet nu att jag inte riktigt vet hur jag ska sortera allt. Hur jag ska fokucera idag? Jag skrev ju igår hur jag kände, och idag är det helt annorlunda.
Här sitter jag och stirrar på datorskärmen, funderar i vilken ände jag ska börja, med vilken låt och vilken text. När ska jag hitta fokus igen? Det är ju nu det gäller.

Idag är det en aning oroligt i lägret i Lyckeby. Helst av allt skulle jag vilja ta ett långt fotbad och en lång dusch. Tvätta av mig lite oro. Spela jättehög musik så jag slipper tänka.

På tal om att tänka. Min nattsömn blev rubbad trots allt. Jag hade ju lovat mig själv att jag inte skulle låta allt dumt påverka min nattsömn, men jag låg och grubblade till 3-tiden inatt innan jag kom till ro.

Nu tittade solen fram ett litet ögonblick och jag hade ju gärna flytt en stund. Men jag vet att steget från min pall jag sitter på till att ta på mig skorna och sätta mig på cykeln är jättestort.

Var ska jag börja? Idag är det en aning oroligt.


Ann-Sofi the orosbabe

Forsatta repetitioner

Idag har vi repat akt tre och fyra med blandat resultat! Men skam den som ger sig. Från och med i morgon repar vi hela altet vid varje repetitionstillfälle. Detta innebär att vi hinner med sju hela rep innan premiären! Jag tror verkligen på detta! Det kommer att bli så himla bra!
Ikväll tänkte jag sjunga igenom låtarna jag är med i. Liiiite sent påtänkt. Jag vet! Men ge mig en dag eller så, så kan jag det!
Jag ska sova gott inatt också. Det har jag bestämt. Alla tankar, allt skit som snurrar ska INTE få påverka mig mer än det redan gjort! Och det ska absolut inte påverka min nattsömn. Jag är mitt i allt otrevligt just nu, men jag börjar ändå hitta en form av distans till det så att jag kan koncentrera mig på andra saker. Som spexet till exempel Jag minns att jag redan i höstas, under Stunsiga Brunnen-projektet, kände en sådan skön befrielse att få åka och repetera. Att få stänga av allt annat och bara fokucera på teatern, musiken och att få ha roligt en stund. Tyvärr finns det en liten nackdel med den känslan, tycker jag. Det är när repet är slut och man slungas tillbaka till verkligheten igen. Det gör lite ont. Framför allt när det är mörkt ute och jag åker ensam hem.
Distansen jag pratar om hjälper mig även i de stunderna. Distansen och musiken. Musiken är min räddning.

Nu ska jag sjunga!


Ann-Sofi the babe

Jobb

Jag letar extra arbete för att få min knapra ekonomi att gå ihop. Och jag kanske, kanske har lyckats! Idag var jag på en intervju hos ett företag som förmedlar personliga assistenter till människor som behöver hjälp och stöttning. Rent utbildningsmässigt är jag nog lite överkvalificerad, men det gör absolut ingenting. Jag har gläde och nytta av mina sjuksköterskekunskaper även här.
Intervjun gick alldeles strålande och det ser verkligen ljust ut! Jag kommer att få besked inom den närmsta framtiden för tjänsten börjar 1 maj.
Jag hoppas verkligen på detta!

På återseende!


Ann-Sofi


Men titta...


... vad jag upptäckte i mitt burspråk igår. Jag har aldrig sett en aloevera blomma förut och vart alldeles till mig i trasorna över detta! Där står den i all sin prakt och bara mår väl! Min novemberkaktus är också i full blom nu, men att se en sådan kaktus blomma är nog rätt mycket vanligare än att se en aloevera i blom. Därför kommer det bara en bild på min läke-växt! Jag tror nog att mitt burspråk är alldeles förträffligt för mina blommor, för de verkar trivas som attan! Titta bara här så fint!


13399-217


Ann-Sofi the flowerbabe


Nyttigheter

Jag har verkligen pluggat hårt med mitt manus idag, och mycket har lossnat! Nu ska det bara nötas lite till så sitter det som en smäck. Nästa steg är ju att lära sig låtarna utantill också. Det är nog inga större problem, men det måste ju göras som sagt...
Jag har pluggat som en tok på förmiddagen, ätit nyttig lunch i form av fullkornspasta med en sås gjort av rökt kalkonbröst, pepparrot och gräddfil (ca 1dl) samt frysgrönsaker och efter det gått en promenad på ca 6 km.
Jag gjorde en liten variant idag och gick andra hållet mot vad vi brukar. Det skulle jag inte ha gjort. Jag gick ju tokvilse på slutet. Hamnade bland återvändsgator och villor jag inte sett innan. Det blev dock bara en längre runda på ca 300 meter när jag till slut kom på var jag var nånstans.

Nu ska jag dricka en flaska vatten och sedan lägga mig och vila innan jag piffar till mig inför mitt arbete inatt.

Idag har jag varit nyttig.


Ann-Sofi the goodbabe

Textrep...

Denna dagen ska jag tillägna mitt manus. Här ska läsas text i 190 och jag har höga krav att jag ska lyckas innan dagen är slut. Så nu gäller det....

På återseende!


Ann-Sofi the textbabe


Önskedröm...

Hittade en blogg idag som skrivs av två unga pojkar. Rätt rolig, underfundig, innehållsrik och ytlig på samma gång.
En av de beskriver hur hans drömtjej ska vara och se ut, så här:

Jag vet ju hur jag vill ha henne.
Hon ska gilla Laddat Vapen 1 och Blue in the face. Lika mycket. Hon ska vara vacker som en dag, alltid, och samtidigt helt obekymrad om hur hon ser ut. Hon ska gilla Millencolin och Dave Brubeck. Hon ska hålla tyst när jag läser tidningen och samtidigt diskutera vad som står i den med mig. Hon ska vara allmänbildad och ointresserad. Hon ska vara luttrad och naiv. Hon ska gilla att umgås med min kompisar lite mer än jag gillar att umgås med hennes. Hon ska ta mycket plats men också vara tillbakadragen. Hon ska skratta åt alla mina skämt. Hon ska ha upplevt en del skit men samtidigt komma från trygghet. Hon ska inte bry sig om vad hon stoppar i sig men aldrig gå upp i vikt. Hon ska beundra mig och vara min största kritiker. Hon ska tycka att det är coolt att röka. Hon ska tycka att James Dean är snyggare än Johnny Depp. Hon ska veta allt men samtidigt vilja lära sig av mig. Hon ska vara jävligt ytlig och samtidigt inte ett dugg. Hon ska se vilka färger som klär mig. Hon ska gilla den svartsjuka sidan av mig och samtidigt aldrig ge mig anledning att vara just det. Hon ska ha växt upp med "Kåldolmar och Kalsipper" men inte sjunga låtarna. Hon ska inte tycka att Louise Boije af Gennäs är en viktig författare. Hon ska orka lyssna på alla låtar jag hävdar är världens bästa hela tiden. Hon ska vara kysk och raka motsatsen på samma gång. Hon ska tycka om att titta på mig. Hon ska genomskåda men inte avslöja mig. Hon ska hellre slå mig än såra mig. Hon måste tycka om min mamma.

Det är mina krav i teorin. I praktiken räcker det oftast med att hon tycker om mig väldigt mycket och inte är dålig på att kyssas. Skulle jag träffa någon som levde upp till kraven skulle jag antagligen avsky henne. En vän till mig säger ofta: "Hur kommer det sig att alla som gillar samma saker som jag är dumma i huvet?". Jag vet inte.


Jag blev rätt full i skratt för han sätter ju fingret på vad jag tror många av oss tänker på men inte vågar säga högt.
Den bloggen ska jag besöka fler gånger. Tack killar för underhållande läsning!


Ann-Sofi the söndagsbabe

Påskdagen

Igår var det påskafton och den spenderade vi hela familjen inne hos mamma och pappa. Vi åt så himla god mat och mammas fantastiska vitlökssill och senapssill satt som en smäck tillsammans med cheddarosten. Barnen var hur underbara som helst och allting var jättebra! Min bror och jag låstsasbråkade vid ett tillfälle, men det tror jag att vi måste sluta att göra ett tag. Gabriel trodde ju att det  var på allvar och blev rätt tillbakadragen och lite rädd.
Men ack vilken avslutning på dagen jag fick. Jag har spenderat ännu en natt på toa. Jättedålig. Nu är jag helt matt och mår lite sådär tjyvtjockt!

Ja, nått är det som inte stämmer. Jag får lugna ner mig rejält i vad jag petar i mig hädanefter.

Jag har haft en trevlig Påsk i alla fall. Så det så!

Tack för igår, mamma och pappa. Ni är bäst!


Ann-Sofi the sickbabe

Glad Påsk!!!

13399-216

Önskar jag er!

Ann-Sofi the springbabe


Påskafton

Idag är det påskafton och vi ska umgås hela familjen. Jag längtar så efter barnen! Och efter deras föräldrar också, så klart!
Jag ska piffa till mig en aning, ta på mig mina solglasögon och glida in till stan lagom till lunch.
Igår hade jag jättetrevligt! Jag höll vad jag hade lovat mig själv. Att inte göra av med några pengar mer än de där 20 kronorna till nattbussen hem. Det gick alldeles utmärkt! Jag hann till och med ändra hela min outfit innan jag åkte till stan. Det slutade med att jag hade en helsvart klädsel. Jag trivs ju rätt bra i svart!

Idag är det så fint väder ute och rätt varmt också. De sa på vädret nyss att det kan tänkas gå upp till 13-14 grader. Åh vad jag blir sugen att ta fram lite tunnare kläder. Ska se vad jag kan hitta på. Jag tar säkert en bild eller två på resultatet och lägger upp här innan jag åker till stan.

So long alla godingar!

Ann-Sofi the påskbabe

Okej då...

Jag har räknat ut att jag kan gå ut och roa mig med enkom 20 kronor på fickan. Dessa pengar kommer att gå till nattbussen hem. Jag är välkommen på krogen och har patent på att roa mig kungligt oavsett var jag befinner mig. Outfiten för kvällen är en aning slack... men det gör inte så mycket. Jag trivs och det är huvudsaken. Bilringarna kommer på köpet. Jag känner mig rätt cool ändå! Så... för att få slippa vara ensam när jag vet att de flesta är ute ikväll tycker jag nog att jag är värd 20 kronor. Maja har fått sin gosestund och är så nöjd, så nöjd. Om en liten stund går bussen till stan. Och då ska jag göra Nivå som bara jag kan. Och mamma... du kan vara lugn. Jag sköter mig, har roligt och tar mig hem säkert. Tack för en fin dag tillsammans trots att jag nickade en aning i bänken. Jag njöt av musiken, pappa, dig, umgänget och den avslappnade samvaron med er. Vi ses i morgon! Jag mår bra nu! Tack för att ni finns! Jag älskar er!



13399-215



Ann-Sofi the påskbabe


Långfredag

Idag är det långfredag och jag ska åka in till mamma och pappa och äta varmrökt lax! Det ser jag fram emot.
Vädret här är absolut inte nått att hurra över, men det är å andra sidan inte mycket vi kan göra åt det så det är väl bara att gilla läget!
Ska strax ta bussen till stan. Ha en härlig långfredag!



13399-214



Ann-Sofi the weekendbabe


Skärtorsdag

Började dagen med att sova eftersom jag har arbetat inatt. Passade också på att sätta upp en tvättid kl 13 idag så jag har rena kläder nu när det är storhelg och allt.
Har sovit alldeles utmärkt och vaknade kring halv ett. Tog det långa steget före det korta och promenerade bort till Överskottsbolaget tvärs över gatan för att inhandla lite tvättmedel och sköljmedel. När jag står och packar ner mina varor i kassen ser jag att det ligger ett sexpack ägg bland mina varor som jag vet med bestämdhet att jag INTE har plockat till mig i affären, lagt upp på rullbandet eller ens betalat för. Så redig som jag är säger jag till kassörskan att någon måste ha glömt äggen.
-Nej, vi bjuder på ägg idag, säger hon med ett leende! -Glad Påsk!
-Oj, tack så mycket! Glad Påsk du också, sa jag, packade ner äggen illa kvickt och gick med lika långa steg hem igen.
Så nu kan jag koka mig ett frulleägg i morrn! Så trevligt!

Tvätten sköter sig själv. Nästan i alla fall. Tvättstugan här består av en tvättmaskin, en torktumlare och ett torkskåp. Inte mycket för världen kan tyckas. Men vi är bara 10 lägenheter som delar på denna tvättstugan och vi har tillgång till två tvättstugor till. Så gott om tvättider finns det!

Ikväll ska jag umgås, piffa till mig lite och sippa på ett glas vin! Det ska bli trevligt!

Ha en underbar påskhelg! Det ska jag ha!


Ann-Sofi the weekendbabe

Frågor...

Kopierade från brorsans blogg... Roliga frågor tycker jag. Här kommer de:


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? "Arla gick fort och när mitt vikariat närmade sig slutet frågade..." ur Leva Vidare av Lasse Gustavson.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Min ena vägg eftersom datorbordet står i en hörna av min lilla lägenhet. Väggen har en gigantisk klocka strax bakom mig. För övrigt är det en tom vägg.

3. Vad var det senaste du såg på tv? Jims värld (just nu)

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:  den är ca 15 tror jag... Oj 15.33 är det rätta svaret.

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? TV-ljudet från Jims värld och lite, lite bil-ljud utifrån.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? Alldeles nyss när jag promenerade från bussen efter att ha varit på jobbet och upptäckt att mötet jag åkte dit för var inställt.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen? Brorsans blogg. Läser den minst tre ggr om dagen.

8. Vad har du på dig? Svart långärmad t-tröja, slitna jeans, vita strumpor och svarta underkläder.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Det gjorde jag med all säkerhet, och jag brukar vanligen komma ihåg mina drömmar. Drömmer ofta detaljerat och i färg. Men just inatt känns det rätt blankt faktiskt.

10. När skrattade du senast? På jobbet när jag sa att min närvaro tvunget skulle föras till protokollet eftersom det händer så sällan...

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? En gigantisk väggklocka, en spegel och ett hardcase med en gitarr i som står lutad mot en av väggarna. Finns inte så mycket plats här och jag vill ha det lite sparsmakat.

12. Har du sett något konstigt på sistone? En kraftigt berusad man på bussen som klarade att hålla balansen när bussen körde i en rondell. Hade jag varit där han var hade jag druttat i backen direkt!

13. Vad tycker du om den här utmaningen? Rolig

14. Vilken var den senaste film du såg? Shaft på TV härom kvällen.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Jag skulle inte köpa nått direkt. Jag skulle göra mig skuldfri från skit-CSN.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Jag har fisit på en sal på jobbet och skyllt på en sovande patient...

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Klimatet runt om hela världen. Stoppa växthuseffekten.

18. Tycker du om att dansa? Ja, jag älskar det!

19. George Bush? Dagens skämt!

20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka... Vad får hon heta? Linnéa

21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han få heta? Carl eller Eric

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands? Ja

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? Hej Ann-Sofi! Välkommen! Mormor Margit väntar på dig här borta! Kom så hälsar vi!


Sådär ja! Kopiera gärna och svara ni också. Meddela mig gärna så jag kan läsa också... alternativt svara i en kommentar här!


Ann-Sofi the oneandonlybabe

Snuvad...

Så åkte jag då till jobbet för att visa framfötterna och gå på möten jag sällan kan vara med på. Mycket beror på att de oftast hamnar mellan två arbetsnätter då jag sover hela dagen. Men idag kunde jag alltså vara med. Jag sa lite skämtsamt till mina kollegor att jag minsann nu är här för en gångs skull och att det skulle föras till protokollet.
Tror ni att det va nått möte då??? Nej, då är det inställt pga av tidsbrist.
Så blev jag snuvad på de framfötterna. Egentligen är det ingen större fara på taket. Men vist hade det varit trevligt med ett möte när jag äntligen kunde vara med.
Det var ett arbetsplatsmöte och vi skulle prata om kvalitet i vården. Jaja, hoppas att jag kan vara med en annan gång istället. De såg ju att jag kom i syfte att vara med i alla fall.

Just det...

Jag gick en snabb runda på stan innan jag åkte till jobbet. Och blev jag glad när jag rundade hörnan gågatan/Klaipedaplatsen och såg att Micke och Janis höll på att sätta upp uteserveringen på Nivå! Jag var tvungen att gå fram och tala om hur glad jag blev och att det äntligen känns att våren och sommaren är i antågande!

När uteserveringarna ploppar upp som svampar ur marken är det vår!!!!!! Det är det säkraste tecknet på att vintern är slut!

Nu ska jag plana på sofflocket en stund så jag är pigg i kväll när jag ska jobba.

Ciao så länge!

Ann-Sofi the framfotsbabe

Glad Påsk!

Köpte lite blommor på Willys för att förgylla min lägenhet så här i påsktider! De har mycket bra kvalitet på sina snittblommor och de är ytterst prisvärda!

Glad Påsk önskar jag er!

13399-212



13399-211



Ann-Sofi the påskbabe

Självporträtt

Tänkte jag skulle testa att plåta mig själv i helkroppsformat. Det är lite knixigt i början med självutlösaren och att hitta ett bra läge för kameran. Det fick bli en hylla i garderoben och en förhoppning om att det funkar.
Så här blev det:


13399-213


Får nog träna med zoom och annat för att skärpan ska bli bättre. Men med lite övning så går det nog!
Idag är det möte på jobbet och sen bums i säng ett par timmar innan jag åker tillbaka för att arbeta inatt.
Det ska nog gå bra. Jag gör bara en enkelnatt denna gången, sen är jag ledig hela påsken.


Ann-Sofi the photobabe

Repetitionerna

... går som på räls. Nästan. Vi borde ha släppt manus nu, men se det har inte Ann-Sofi gjort... skämmes på dig. Det jag vet är ju att det släpper ganska fort när det väl släpper och då kan jag allt ganska omgående. Med den vetskapen i ryggen lägger jag inte ner det arbete jag kanske borde, redan nu. Förstår inte varför jag måste vänta in i det sista varje gång. Det är som om jag glömmer bort mellan varje produktion att jag måste plugga repliker också. Jag sa till en annan skådis idag att jag önskar att man bara kunde trycka på en knapp så kunde man allt utantill.

Vi har föreställningar i Ronneby på Gamla Teatern den 28:e april och den 29:e april kl 19.00 samt i Karlskrona i Konserthuset den 6: maj kl 19.00. Biljetter går att köpa bland annat på
BLT och Turistbyrån.

Maja kräver sin uppmärksamhet också, vilket jag bara njuter av. Det känns så himla härligt att ha nån som bryr sig lite i hemmet, säger till om man blir för tråkig och vill leka lite! Idag hittade jag den lilla musen som varit borta ett par dagar! Halleluja vilken fart det blev här på plastmattan!!! Inatt sover vi nog gott!

Ha det så bra alla internetdiggare!

Ann-Sofi the dramababe

Våren är här!

Ojojoj vad underbart det var idag. Pappa och jag körde ut till Bredäng där mamma och pappa har köpt en sommarstugetomt. Om en månad kommer grävmaskinen och då börjar det på allvar. Vi var där ute idag och mätte, grävde, stegade, och kollade lite. Och framför allt... Vi satt i solen och fikade!!! Helt vindstilla med solen i ansiktet drack vi kaffe och åt mammas smaskiga smörgåsar!
Krokusarna, snödropparna och små små knoppar av hyacinter exploderar i marken! Grundvattennivån är ganska hög och det är små sjöar av vatten ute på ängarna runt om området. Men där satt vi, pappa och jag, och fikade i vårsolen!

Nu är våren här och jag njuter!


Ann-Sofi the springbabe

Marknader

Så var det då igång igen. Detta hysteriska marknadsfenomen! Det är marknader i tid och otid överallt hela tiden. Så fort snön börjar smälta och man inte fryser arslet av sig om man inte har dunjacka och en termos kaffe innanför västen. Egentligen förstår jag inte vad det är med marknader som är så lockande. Det är trångt. Ungarna skriker för att de inte bara kan ta den där största nallen högst upp i tombolan. För att de inte får äta två kilo godis på tio minuter. För att pappa håller på att kräkas om han åker tekopparna en gång till.
Barnvagnar ÖVERALLT! Och vad är det som säljs egentligen! Billigt skit som kommer att samla damm hemma. Eller? Okej, vaxdukar till sommarstuge-bordet. Eller tio par strumpor för 100 spänn. Eller ett par klappeträn att gå i när ingen ser på. Kryddorna! Alla kryddor som säljs i halvkilos-påsar! Åh vad bra!!!!
Men för övrigt då? Porslinsfigurer. ÄKTA Diesel-skärp, Dior-handväskor, D&G-solglasögon... Yeah right, my as! Plastskit som kommer att gå sönder innan man kommit hem. Eller fantastiska träskulputrer från Thailand. Eller det där dundersuperfantastiska allroundrengöringsmedlet som man inte kan leva utan.
Och all jävla dansbandsmusik som skrålar ur små portabla högtalare så det skorrar mellan stånden!
Vad är det med marknader som är så bra?
Kanske den där sillamackan med lök på och en kall öl. Eller den där kramen från någon man inte sett på ett halvår som helt plötsligt bara står där framför en i all trängsel. Eller bara att få titta på folk.
Jag vet inte... nått är det i alla fall! Vi har marknad runt hörnet från där jag bor idag. Och jag gick dit enkom för att få en nypa frisk luft innan jag lägger mig och vilar igen inför min tredje natt på jobbet.
Tog inte ens med mig plånboken! Det tog 20 minuter sedan var jag hemma igen! Inget för mig alltså. Men det kanske inte är så roligt att gå ensam heller.
Nu ska jag krypa upp i sängen tillsammans med Maja och zappa en stund innan jag somnar!

So long, gott folk!


Ann-Sofi the lördagsbabe

Gabriels lilla trauma...

Så har Gabbe då varit och hälsat på på mitt jobb. Som patient. Igår ramlade han i trappen och luxerade sin armbåge. Hela familjen Rosenberg d.y  åkte till akuten efter ett telefonsamtal med rådgivningen och de fick träffa en av mina läkare. Med mina menar jag att de är Ortopedare. En snabb reponering och en batalj på röntgen gjorde susen och de åkte hem. Men Gabriel ville inte riktigt  vara med. Han använde inte alls armen på hela kvällen/natten och har haft det jättetufft sedan igår.
Jag har precis avslutat ett telefonsamtal med min bror och de har spenderat hela förmiddagen på akuten idag också. Det visade sig att den hade luxerat igen. Men nu träffade de en annan av mina doktorer och han reponerade lite mer kraftfullt, kan man kanske säga. För Gabbe började använda armen nästan direkt efteråt. Nu är det vila och lugn och ro som gäller - i alla fall över helgen!
Lite blå och svullen är han, och det får man räkna med efter en sån smäll, men det går över! Och som alla de har pratat med är detta nått som händer. Det händer rätt ofta! Ingen tyngd på er som föräldrar! Släpp det där! Ni gör ett jättefint jobb med era barn, P-O och Anna! Och jag är så glad att Gabriel och Adam har er som föräldrar!

    


Ann-Sofi the ortopedbabe

Börjat städa nu...

Nu har jag tagit bort inlägg från det allra fösta som skrevs den 6:e juni förra året, fram till den 27 augusti.

Detta beror på att det börjar bli ont om utrymme på bloggen. Jag har sparat allt på hårddisken och ska bränna det så fort jag städat färdigt.

Nu ska jag kila till jobbet! Ha en go kväll!


Ann-Sofi the städbabe

Musiken i mitt liv...

Fick en passning från brorsan om musik... här kommer frågorna och svaren!


1) Hur stor datamängd på din dator upptas av musikfiler? alt. Hur många cd- och vinylskivor äger du?
Har ingen aning, men det är endel... Eh... vet inte ens hur jag kollar det! Jag har kanske 25 CD-skivor och inte en enda vinyl.

2) Senast inhandlade skiva?
Andreas Johnsons senaste!

3) Senast spelade låt?
Oj. Det var nog Photograph (men jag vet inte vad gruppen heter)

4) Nämn fem skivor som betyder mycket för dig:
Daniel Lindström - Daniel Lindström
Andrew Strong -  Out of Time
Jag kan för övrigt inte säga att jag har några plattor som betyder nått speciellt för mig.
Har inte riktigt det intresset för den breda musiken.

5) Nämn tre låtar som inte finns med på skivorna ovan, men som betyder mycket för dig:
Tja... som jag sa innan så. Men jag ska försöka...
RUN med Daniel Lindström. Den låten har fått mig att traska många mil i min jakt på att bli smalare.
Den blomstertid nu kommer - för att det betydde slut på lidande i skolan 8 - 9 veckor framåt...
Gläns över sjö och strand - för att julen betyder kärlek för mig.


6) Utse tre personer att skicka vidare frågorna till:
Helena O
Anna Ö
Neena



Ja, då fick ni också veta hur lite jag kan om och har intresse för den stora, breda musiken. Jag lyssnar gärna och lär mig texter så himla lätt utantill. Men jag har inte, och har aldrig haft, något större intresse av att köpa musik. Lite taffligt kanske, men så är det!


Ann-Sofi the musicbabe

Härligt besök!

Det blev ingen promenad idag. Min väninna fick förhinder. Men jag fick ett underbart besök av min svägerska och båda barnen! Åh vad mysigt att få ha dom omkring sig! Tack för en härlig eftermiddag! Medan Adam vilade middag på mammas axel passade Gabriel på att städa mina golv. Det är verkligen det jag sagt hela tiden. Han kommer att ha en ledande position inom städbranchen när han blir stor! Han har verkligen känsla för hur man hanterar en skurmopp! Det hanns med att skala banan i halva lägenheten och fikas i både soffa och kök! Så himla underbart! Adam är mer med med ögonen nu och lyssnar faktiskt när man pratar. Det är så ljuvligt att se deras utveckling! Gabbe säger JAAA till allting man frågar sedan fnittrar han när han vet att han svarat fel... Dessa underbara barn! Stolt faster kan nu vila middag innan jobbet!

Tack för att ni finns! Jag älskar er!



                        



Ann-Sofi the coolbabe

Lätt förändring

Powerwalk-rundan har ändrat form en aning och jag ska gå en vanlig promenad med min väninna och hennes lilla dotter istället.

Jag får pressa på i steget i morrn istället när jag vaknar efter jobbet.

Ann-Sofi the walkingbabe

Nollan

Solen skiner och temperaturen är på nollan. Igår snöade det igen. Jävla aprilväder! Jag får väl dra på mig en extra tröja när jag drar ut och flångpromenerar i kampen mot bilringarna!
Jag har två bilringar. En övre och en undre. Den undre har faktiskt med nästan chockande hastigehet försvunnit medan den övre krampaktigt håller sig kvar. Den står ut liksom. Om jag håller in magen ser jag riktigt smal ut. Och visst... jämför man med hur jag såg ut för ett år sedan så...klart att den också har blivit mindre.

Jakten på att minska omfånget till sommaren känns både rolig och tuff. Roligt eftersom det redan hänt endel. Jag har nog tappat lite drygt 20 kilo sedan midsommar förra året. Och tufft eftersom den där vansinniga målmedvetenheten jag hade i höstas är som bortblåst.

Nu ska jag klä på mig, ladda med linserna, solglasen och min MP3. Då blir det nog bra...

Återkommer!

Ciao


Ann-Sofi the powerbabe

Dagens glädjerus!

...fick jag när jag öppnade ett mail från P-O! Det var nya bilder på barnen och jag kan inte annat än bara smälta där jag sitter!
De får mig att må så bra! De får mig att le hela tiden! De är mina änglar jag gör precis allt för!

Tack P-O för bilderna! Jag delar med mig här...


         


Ann-Sofi the najs babe

Jaha... vad gör jag nu?

Nu har jag haft en väninna här på snabbvisit. Ett par koppar kaffe, en brownie (eller hur det nu stavas) med lite spraygrädde och för att lindra vår ångest - en baguette med nyttig sallad och skinka på!
Vi har pratat av oss om karlar, kompisar, familjen, barn, kiss och bajs...
Det blir mycket barnprat när det finns små knoddar med i bilden. Matilda, en månad gammal, låg i sin bilstol och småpratade med oss medan hon bajsade färdigt! Det bli lätt fokus på de små liven även om vi gör tappra försök att prata om andra saker. Så som översvämning, hårfärgningar, kläder, vädret, minnen, fester, barn, bajs, Matilda... och så var vi där igen!

Det är trevligt med besök! Jag blir lika glad varje gång det ringer på dörren! Och kaffe kan man aldrig få för mycket av!

Camilla, min bästis som var här idag, berättade att ett av stans bästa rockband - 
The Bones - firar 10 års jubileum i höst med en värstingfest på KINO !!!!!!

Då jädrans blir det hårdrock och brudar - massvis med starksprit!!!! Då har nog Camilla slutat amma och kan dra på lite extra! Närå mamma... vi ska ta det lugnt vi! Du behöver inte vara orolig! Du ver ju hur lugna och fina vi är, Camilla och jag!
Skämt åsido, det var superlängesedan (oj vilket ord) vi umgicks utan barn eller män! Men nu har vi nått att se fram emot och det som var bäst med det var ju att det var Camilla som tog upp det. Så det slapp kännas som om det var jag som tjatade, hoppades och önskade! På detta viset blir det ju mer naturligt och spontant, på nått sätt!

Japp, så har hon då avlägsnat sig, min bästis, för att hämta sin stora flicka på lekis. Vad ska jag hitta på nu? Jag har ju varit duktig idag och tränat som en tok i morse, diskat, kammat katten, duschat och sopat golvet rent från kattlådesprätt!

Jag har ett gosigt alternativ och det är att ta på mig skönbrallorna och lägga Maja på magen och småslumra framför TV:n tillsammans med Hem till Gården eller nått. Men är det okej att sussa middag kl halv fyra på eftermiddagen? Vad kostar det ikväll? Fast... va fasen! Det är fakstiskt värt det!

Just det... jag måste plugga text också! DET får jag inte glömma!

Sådär ja... då blev det ett långt inlägg till idag. Jisses vad jag har skrivit... om ingenting egentligen!

Ja, så är det och så får det bli, i alla fall!

På återseende!


Ann-Sofi the mysbabe

Bloggtoppen!

Jag försökte gå med i bloggtoppen.se men se det var inget för mig som har en vanlig blogg med basfunktion. Alltså inget för mig som inte vill betala.
Så jag håller mig till min blogg på mitt sätt och skriver precis som vanligt utan att finnas med i något kartotek, lista, topp hit och topp dit!

Jag är här om ni vill titta till mig!


Ann-Sofi the bloggbabe

Hjälp!!!

Jag upptäckte idag att jag har inte så mycket ledigt utrymme kvar i min blogg. Jag har nu två alternativ. Jag kan uppdatera mig på webblogg.se och få större utrymme, vilket betyder (tror jag) att jag får betala för min plats i rymden. Eller så städar jag undan gamla inlägg. De första från förra året.

Jag har inte städat ännu och behöver lite kommentarer kring mitt bekymmer. Ska jag plocka bort gamla inlägg och i så fall hur många? Från vilket datum ska jag börja behålla inlägg om jag nu ska städa?

Önskar ödmjukast lite tips om hur jag ska lösa mitt dilemma!


Ann-Sofi the bloggbabe

Powerwalk!

Tog en halvmil med brorsan i morse. Han ringde och  väckte mig och jag hade typ tio minuter på mig att dra på mig lite kläder och knyta skorna! Det gick utmärkt! Så nu har jag precis kommit hem efter en rätt svettig runda. Passade på att handla lite kattsand och en kam till Maja. Hon börjar tappa sin vinterpäls nu och det märks i min vita soffa!
Så här ska kammas idag.
Men först ska jag diska undan efter middagen med mamma, Christina och Carina igår! Tack för en supertrevlig kväll!

Himmelskt gott var det! Får samma gourmet-känsla varje gång!

Ha en fin onsdag alla!


Ann-Sofi the powerbabe

Dagens Ros

Tänkte börja med en ny grej på min blogg. Jag vill ge Dagens Ros till någon som har gjort, gör eller kommer att göra något bra, något osjälviskt, något tacksamt, något uppskattat!

Den kanske inte kommer varje dag, men när det anländer en Dagens Ros i min blogg gör den det för att det betyder något för mig eller någon annan. Någon annan både i min direkta närhet eller mer på avstånd.

Dagens Ros går idag till min mamma och pappa för att de så osjälviskt tänker på oss, mig och min bror! Det är få förunnat att ha föräldrar som bryr sig som ni. Som barn är det inte alltid lätt att se det så, men innerst inne vet vi ju att vi är det finaste ni har och att ni gör allt för att vi ska ha det bra! Vi (för jag tror nog att jag kan prata för min bror också) är så tacksamma att få ha er som föräldrar! Tack för att ni finns!


Ann-Sofi the rosebabe


Svampförsäkring

Jaha.... så har jag då skaffat mig den där cykelhjälmen. Det är en bra försäkring... jag vet det!!! Men hur snyggt är det på en skala? Förmodligen är det bara jag som är mesig i mina tankar, men det är inte så himla lätt att helt plötsligt dra på sig en hjälm i sammanhang man alltid varit utan förut. Så nu är jag medlem i familjen Champinjon. Det tog tid att hitta den minst fula. Den UTAN skärm och form som en uppochner-vänd båt!
Nästa teknik är ju att spontant ta på mig den när jag ska ut och cykla, bära runt på den när jag utför mina ärenden i diverse affärer och annat. Om jag får för mig att cykla till stan i sommar, säg en eftermiddag för att ta en öl med några kompisar... Jaha... ska jag glida in på puben med hjälmen i högsta hugg??? Ja, jag får nog allt lära mig att göra det! Eller ta bussen!

Tack för det ekonomiska bidraget, mamma! Det är ovärdeligt!

Här kommer några bilder... Ni väljer själva om ni vill förstora...


         


Ann-Sofi the mushroombabe

Segdraget...

Jag vaknade med feber i morse. Det är verkligen ingen höjdare. Normalt är ju kroppstempen högre på kvällen och jag är ganska känslig för just feber då jag har en något lägre normaltemp så det kändes ganska tydligt att jag hade feber.
Inte en panodil, alvedon eller treo hemma som kunde hjälpa mig i morse. Vilken tur att jag i alla fall hade den triangelmärkta Citodon-medicinen. Den innehåller paracetamol som är febernedsättande så det fick bli en sådan.

Jag har förstått att denna vinterkräksjuka kan bli långdragen och jag tror i ärlighetens namn att jag bara fått en "släng" av den... annars hade jag nog legat totalt däckad med diarréer och kräkningar längre än vad jag faktiskt gjort. Men min kropp är absolut inte återställd.

Nu har jag börjat svettas ut febern en aning med hjälp av citodonen och så fort jag känner att jag inte har ont i huden längre ska jag ta en dusch och faktiskt ta mig ut i friska luften en liten sväng. Jag står inte ut att sitta inne längre. Jisses... det där lät ju som om jag vore intagen nånstans....

En liten runda blir det, om än bara runt huset. Jag bor ju ganska nära ett par stormarknader och att köpa cykelhjälm står ganska högt upp på min lista. Det är inget nödvändigt att göra just idag, men det ger mig en anledning att få en nypa luft och en kort promenad.

Jag hörde innan idag att denna influensa kan dra ut på tiden så långt som en vecka eller lite mer... och att man ska vara symtomfri i två dygn innan man ger sig av till jobbet igen. Jag hoppas verkligen att jag mår prima snart!

Så.. gott folk... på återseende med en uppdatering om min hälsa så småningom!


Ha en god dag!


Ann-Sofi the wannabebabe

Återhämtning!

Ja, så verkar då kroppen börja återhämta sig. Jag är rätt matt i muskler och leder fortfarande men jag har sovit gott inatt och jag mår inte illa längre. Jag kan äta normalt och jag behöver inte rusa på toa stup i kvarten.
Solen skiner och här är det vår!!!!
Jag har cyklat en kortis till affären och handlat lite proviva. Det är kanske ändå inte riktigt läge att vräka i sig mat ännu. Tänkte nog att lite mjukt för magen idag också vore på sin plats.
Men jag har tagit ner mina julgardiner och putsat köksfönstret när rastlösheten flög på mig innan idag. Nu väntar jag bara på att de ska börja sälja pelargoner som jag kan ha i mitt köksfönster. Har hängt upp mina favoritrutiga gardiner och paradhandduk i samma tyg. Jättefint vart det!

Nu ska jag ändå försöka vila lite. Jag har fått en nypa frisk luft och piffat till det en aning i köket.

Jag är på bättringsvägen i alla fall!


Ann-Sofi the betterbabe

Tack!!!

Tack för alla "krya på mig hälsningar"... det värmer!

Nu har jag lyckats peta i mig lite yoghurt och fått behålla det. Jag har Sveriges värsta magknip men jag behöver inte rusa till toa i alla fall.
Alltid nått!

De sa på nyheterna att ett nytt vinterkräksjukevirus var här och att det ger både kräkningar, diarréer och värk i kroppen... jo, man tackar! Precis mina symtom! Hoppas att jag kan sova gott inatt och att jag vaknar piggare i morgon!

Ha en underbar helg och en go start på april!


Ann-Sofi the lördagsbabe

Supersjuk!

Ja, inte blev det precis som jag tänkt mig detta. Jag har fått jordens maginfluensa och ligger helt däckad. Har inte sovit en enda minut inatt. Åkte hem från jobbet vid halv tolv igår kväll och har sedan dess i princip bott på toa...
Nu är jag helt slutkörd, och jag kan inte ens dricka vatten... ska försöka sova en stund... jag ska i alla fall försöka!


Ja, så är det pappas födelsedag idag! Grattis pappa!


Ann-Sofi the sickbabe

hits