Mina änglar!

13399-180


Välkommen till världen Adam. Din värld kommer att vara fylld av närhet och kärlek från oss, din familj. Jag kommer alltid att finnas vid din sida precis på samma villkorslösa sätt som med din storebror Gabriel.
Jag älskar er så.


Faster Ann-Sofi


Det blev...

... en pojke! Halv sex i morse...

Grattis fam Rosenberg till tillökningen!

Ann-Sofi the one and only faster!

Nu är det dags!

Jag blev uppringd av min bror kl 03 inatt. Han sa att "nu är det sex minuter mellan värkarna"...

Jisses! Stirrig, pirrig och förväntanslfull... bara som jag kan bli, sprang jag bort till deras lägenhet några hundra meter bort, så fort att jag nästan fick astma och blodsmak i munnen!
De åkte in till förlossningen för en halvtimme sedan och nu sitter jag här och min ängel ligger och sover så gott, helt ovetandes om att han ska bli storebror idag.

Idag ska jag bli faster igen... och nu gråter jag! Jag gråter av många anledningar. Dels för att det är det finaste som kan hända, dels för att det finns ett sting av oro att allt inte ska gå bra, dels för att jag kan vara med Gabriel länge idag.

Jag har fått lov att ha honom hemma utan att gå bort med honom till dagis. Idag är det kvalitetstid med faster som gäller!

Nu är klockan fem över fem på morgonen och jag är berusande lycklig!


Ann-Sofi the soon to be faster igen-babe!


Guld-onsdagen

Söte tid vilken OS-dag för Sverige. Guld till Björn Lind och brons till Tobias Fredriksson i herrarnas sprint. Guld till Anja Pärson i slalom. Damerna har tagit sig till final i curling och Tre kronor är klara för semifinal.

Fan va Sverige är bra!


Ann-Sofi the OS-babe

Lördagens middag

... bestod av

Förrätt - Bakad potatis med skinkröra




Huvudrätt - Grillad lax med pressad potatis och räk/pepparrotskräm

    


Efterrätt - GLASS!!!!


Det gjorde vi bra! Eller hur Henrik och Birgitta!!!!


Ann-sofi the gourmetbabe

Gabriel

Så har han då åkt hem med mamma och pappa efter en gosig eftermiddag hos sin faster.
Han växer, mitt hjärtegryn, och hans vilja blir starkare och starkare. Han hittar på saker och tar initiativ jag aldrig sett innan.
Antingen har han en framtid i städbranchen, eller blir han frisör! Eller hur pappa PO? Mina tofflor var ett måste att ha på sig samtidigt som vi skulle ta en promenad i lägenheten och sjunga "En elefant promenerade, på en liten, liten silkestråååååd". Svabben hämtade han själv och började torka golven. Och plötsligt skulle faster gå ner i partär på golvet och överösas med nallebjörnen och apan. Lampknappen till min stora golvlampa har nu hittat sin kompis och blir tryckt på i tid och otid. Här kommer bildbevisen. Som vanligt... klicka på bilden för större storlek!

                   



Ann-Sofi the great faster

Måndag i Lyckeby

Ja, helgen har fortlöpt jättefint. Tack Henrik och Birgitta! God mat och jättemycket gott vin!
Idag är det måndag och jag ska hämta min ängel på dagis. Han ska vara hos faster hela eftermiddagen eftersom mamma och pappa ska till barnmorskan och kolla så bebbe 2 har det fint i magen. Gabriel ska bli storebror vilken dag som helst. Datumet är redan passerat så nu väntar alla med spänning!
Ikväll kommer det att bli en historisk TV-kväll. Damerna är i hockeyfinal i OS!!! Här ska hejas, skrikas och hoppas att tjejerna går på max och presterar allt vad de kan! Vi har ju redan ett silver... och ingenting att förlora! Oj, vad spännande!

Nu ska jag strax hämta Gabriel och sedan gå och handla lite. Åh vilken mysig eftermiddag jag har att se fram emot. Några nya, fina bilder på min ängel kommer här. Klicka för större storlek.

              



Ann-Sofi the favoritfaster

Heja Sverige!

Fasen vad det går bra för Sverige i detta vinter-OS. Nu är tjejerna i final i hockeyn också. Tjohooo va kul! Motståndarna är inte klara med sin match ännu. Canada möter Finland i skrivande stund, men det ser riktigt mörkt ut för finnarna. De kommer inte att vinna den matchen, så detta betyder alltså att det kommer att bli Sverige - Canada i en OS-final! Ojojoj vilken rysare! Sverige har inget, absolut inget, att förlora. Det är däremot Canada!

Så, tjejerna kommer att köra så det ryker!

Anja har dessutom medaljchans i kombination. Störtloppet körs i morgon och just nu ligger hon fyra. Det ser ljust ut alltså!


Heja Sverige!


Ann-Sofi the OSbabe

OS och förkylning

Ja, jag vet inte jag... men om jag hade fått välja vecka när jag skulle bli sjuk så hade jag ju klart valt denna veckan.
Jag är långledig från jobbet, vilket betyder att jag inte behöver sjukskriva mig. Det är OS på tv vilket jag älskar att titta på.

Jag har legat däckad i min förkylning sedan i söndags morse när jag åkte hem tidigare från jobbet. Feber, frossa, ömhet i huden, nysningar, snor, huvudvärk, migrän, sömnlöshet, trötthet, ont i lederna. Ingen lek direkt. 

Men som plåster på såren har jag haft min fina platta TV att titta på. OS har underhållt mig så bra hela dagarna. Idag regnar det i Turin och det är klistervalla som gäller när damerna åker 15 km. Det ser ljust ut på Svenskarnas avbytarbänk...;-)


Hejja Sverige!


Ann-Sofi

Framsteg

Idag har jag varit och handlat. Det var en pärs faktiskt. Jag trodde inte att det skulle vara så jobbigt, för jag kände mig hyffsat pigg i morse ändå. Klart jag är lite öm i pannan när jag knyter skorna, och jag snyter mig ganska ofta men ändå tycker jag att det är bättre. Jag är i alla fall inte öm i huden längre och DET är skönt.

Så... små, små framsteg mot ett friskare jag är på gång.

Nu är det hockey... Sverige - Kazakstan... och det har just blivit 1-0 till Tre Kronor! Nu ska jag krypa upp i soffan och heja fram Sverige till vinst.



Ann-Sofi the OSbabe

Lite ledsen...

Jag måste få gnälla lite. Jag känner mig sjukt ensam och ledsen idag. Så klart att allt prat om alla hjärtans dag påverkar. Vart jag tittar och vart jag läser blir jag påmind om vad fint det hade varit att bli älskad och att få älska. Det ska man jag ju göra oavsett dag på året, så egentligen är denna dagen helt meningslös. Och ännu mer meningslös känns den eftersom jag är ensam. Jag känner mig verkligen jätteensam.

Det är ju tur att jag har TV´n och Internet... och att det är OS. För hade det inte varit det, vette tusan vad jag hade gjort. Jag är ju inte kry heller så det är inte bara att dra på sig ett ansikte och sätta sig nånstans och försöka se snygg ut. Det hade jag säkert gjort om jag varit frisk. Eller det kanske är en sjuk handling. En alldeles för desperat handling?

Behovet av bekräftelse kryper in under skinnet på mig en dag som denna. Familjen och vännerna har ju skickat hälsningar, och de tackar jag ödmjukast för. Känns skönt att jag blir tänkt på. Men va fan... jag ska väl inte sticka under stolen med att jag också hade velat ha ett fång blommor eller en middag eller en helkväll med en man. Eller varför inte alltihop. Jag är väl, mycket väl, medveten om att jag inte är ensam om att vara just ensam men inte kan jag sitta här och ta hänsyn till det mitt i allt mitt gnällande och sårade ego.

De jag känner och de jag umgås nära med har familj eller en käresta. De jag umgås med har någon annan idag. De jag känner är inte ensamma idag. Och hade jag inte varit sjuk och haft feber hade jag säkert kunnat få till en gemensamhetskväll med någon eller några jag känner, så klart. Men det är mitt i veckan idag och är folk inte höggravida har de ett arbete att sköta i morgon eller barn som ska läggas tidigt. Det har jag full förståelse för, och det vet ni.

Det är bara jag som är lite extra känslig idag. Känslig och ledsen. Och kanske egoist. Men låt så vara då. Det är kanske på tiden att jag är ego... det är lite vingligt i början bara. Är inte så van att tänka på MIG först och då tror jag att det lätt kan visa sig så här... så här som det gör en kväll som denna. Att jag blir ledsen, känner mig extremt ensam och önskar att jag hade någon som fanns hos mig nära, nära.

Idag är mitt ego kraschat och jag är ensam och lite ledsen. I morgon är det som vanligt igen. Det berättar jag mer om då.


Ann-Sofi the lonleybabe

Problem

... är till för att lösas! Nu har jag lyckats lösa mina ekonomiska bekymmer detta året. CSN... denna fantastiska uppfinning kräver en stor summa pengar i återbetalning detta året av mig. Och att fixa den summan kvartalsvis blir på tok för svårt för mig. Det går helt enkelt inte ihop. Så nu har jag mailat och fått svar att de kommer att ändra mina räkningar till månadsbetalningar istället. Det blir lite mer humant för mig även om det kommer att bli tufft.
Min arbetsgivare, Landstinget, har ju inte de högsta lönerna att dela ut, så min inkomst matchar inte riktigt de fasta räkningarna. Då fick detta bli en lösning och jag är nöjd med den.

Det känns faktiskt helt okej, en dag som denna....


Ann-Sofi the problemlösarbabe

Alla Hjärtans Dag

... hade jag så gärna velat vara nära. Nära någon kär. Att få kramas, finnas, skratta, le, prata, umgås och känna lycka och magpirr.

Jag hade så gärna velat slippa vara ensam en dag som denna. Alla hjärtans dag ska väl egentligen inte vara nått annat än alla andra dagar, men nu ser man det över allt. Vart jag tittar blir jag påmind.

Jag vill inte vara ensam idag.



Ann-Sofi

Tack!

Tack alla goa ni för krya på mig hälsningar! Det värmer ett något ansträngt hjärta! Jag blir så glad att ni tänker på mig!

Näsan är röd och visten, huden öm, varm och kall om vartannnat, ögonen glansiga och halsen en aning sårig.

Jag har lyckats bli av med huvudvärken i alla fall. Var hälsad kära migränmedicin! VILKEN befrielse!

Vågar jag hoppas att kulmen är nådd och det är på väg att vända? Vi får väl se. Jag ränkar inte med att kunna sova, men jag ska i ärlighetens namn verkligen försöka!

I morgon är det alla hjärtans dag! Hade ju så klart velat vara nära någon då... men jag får ha mina snorpapper och TV´n som sällskap istället. Det går det också.


Tack för att ni tänker på mig. Det betyder så himla mycket!


Ann-Sofi the babe

Mediciner

Så har min älsklingsmamma varit här med treo, Otrivin, näsdukar och hostmedicin. Tack goa mamma!
Jag snyter mig en gång i minuten och huvudvärken ligger som en klåda på ryggen... svår att bli av med alltså.
Vilken tur att jag vet att det blir bättre så småningom!

Jag har till och med lyckats duscha. Jag blir så rackarns öm i huden när jag har feber så när vattendropparna nuddar huden gör det superont. Men det går över så fort jag duschat färdigt och för den som har ett luktsinne intakt luktar jag nog gott nu.

Själv känner jag varken lukt eller smak. Hoppas att det inte håller i sig. Jag fick några GI-bullar av mamma som jag tuggar på. De är annars jättegoda, men idag smakar det ingenting! Ont i öronen har jag också.

Fan vad jag gnäller... jag ska skärpa mig!

Om jag sover ett dygn kanske det blir bättre? Vi får väl se.


Ann-Sofi the snorbabe

Nattugglan

Jaha... hur värdelöst på en skala är det när näsan är så täppt att det gör ont att ligga ner - och jag inte har nässpray hemma????
Då får man uggla istället. Nu sitter jag här och funderar på om jag ska kolla på film på datorn. Men i ärlighetens namn känns det lite, lite sådär njaa.... eftersom jag då får sitta på en träpall och glo. Tänk om jag viste hur jag kopplade datorn till TV`n. Då hade jag ju kunnat ligga i sängen och kolla film.

Jisses vilket I-landsproblem!!! Så, jag får väl halvsitta, kolla på tragiska serier som går på TV om nätterna tills Nyhetsmorgon och OS börjar i morgon.

Ska nog ringa och flirta lite med mamma och höra om hon kan åka till apoteket åt mig i morgon.

Jag kan nog masa mig bort till apoteket själv här, en bit bort. Men jag är ganska matt i kroppen faktiskt. Och det är ju det som är så värdelöst. När jag egentligen borde sova mig frisk...

Men har jag bara Ipren och nässpray så kan jag nog sova sju kvart i timmen.

Må bäst!


Ann-Sofi the nattugglebabe

Sjuklingen

Så är det då min tur att bli sjuk. Det började inatt på jobbet med hosta och feber. Så jag avvek från avdelningen vid halv fem i morse och mina guldklimpar till arbetskamrater tog över mitt arbete de timmarna som var kvar! Tack Sandra och Sandra.

Jag mår inte alls bra, och jag tror mig ändå ha ett grymt immunförsvar med tanke på hur mycket baciller jag utsatt mig för det senaste året utan att bli sjuk tidigare. Så denna infektionen har nu två val. Antingen bryter det ut ordentligt eller går tillbaka och inte blir mer...


Vi får väl se! Feber är faktiskt ingen höjdare. Jag är ingen gnällspik annars och har en ganska hög smärttröskel, men nu är det faktiskt inte roligt. Lite synd om mig är det väl?

Nu ska jag dricka lite iste... japp, tro det eller ej, men det är ganska behagligt för halsen.

(Och så kan jag smygtitta på OS och herrarnas kombination klassisk/fristil 15 + 15 km)


Ann-Sofi the feberbabe

Åh vad det känns bra!

Nu har jag varit och handlat mina nya hörlurar till MP3´n. Är mycket nöjd med det inköpet. Sedan har jag gått min powerwalk-runda runt Spandelstorp och hem igen. En runda på knappa 5 km. Så jag är lite mör i benen nu! Men fan vad det känns bra!

Och vad det underlättar med musik i öronen! Det gick av bara farten idag!

Ska verkligen försöka ta en runda till innan jag jobbar i helgen!


Ann-Sofi the walkingbabe

Nu jävlar

Nu sitter jag och för över musik till min MP3-spelare. Sedan är det joggingskor på, en snabb runda till elgiganten för att köpa nya hörlurar sedan ska jag jävlar ut och gå... jag skiter i om det är dåligt väder.
Jag torkar om jag bli blöt! Inte värre än så!

Nu jävlar!



Ann-Sofi the babe

Onsdagmorgon

Vaknade kl 08 och flög ur sängen av någon underlig anledning. Var vaken ett par timmar innan inatt av samma underliga anledning. Ingen aning alltså.
Men jag tänkte; Åhå... tvättstugan! Jag kanske ska springa ner och kolla om det är ledigt?! Och japp, det var det! Så nu tvättar maskinen min tvätt och jag är uppstigen. Kaffebryggaren ska strax också få arbeta åt mig, och TV4 Nyhetsmorgon ger mig information.
Det är onsdagmorgon och jag hade tänkt powerwalka nu. Men ni som bor i krokarna och är vakna nu förstår att jag avvaktar denna hetsiga åtgärd på fettförbränning. Det toksnöar och blåser ute!

Så min powerwalkrunda uteblir nu på morgonen. Kanske om det blir uppehåll lite senare.

Man skulle haft ett löparband hemma... eller inga problem med vikten....


Ann.Sofi the onsdagsbabe

Reptetitonspremiär

Så sätter vi igång igen! Nu är det återigen dags för repetitioner av årets Huvudspex. Och idag är första textläsningen!
Det ska bli jättekul! Rollerna är inte hundra bestämda ännu och jag har bara skummat igenom manus en gång, så jag har egetligen ingen aning om vad jag kommer att bli tilldelad för roll. Och det spelar igen roll (vitsig va) vad jag blir tilldelad. Bara jag får spela teater!

Åh vad kul att det äntligen drar igång igen!



Ann-Sofi the dramababe

Andreas, Anna och jag i Göteborg

Här kommer några bilder från min lilla minitripp till Götet med Anna.
Vi hade superroligt och festade natta lång. Tack Anna för en underbar helg!
Klicka på bilderna för större storlek.


 
Handfatet fick tjäna som bardisk. Ismaskin fanns utanför hissarna på hotellet.


    
Ready to go....


                            
The glorious man.... Andreas Johnson på Stora teaterns pubscen, Göteborg 27/1 2006.






Ann-Sofi the gloriousbabe

hits