Lördag

Så var då golvet dammsuget, håret uppsatt, pepparkakorna preparerade med grönmögelost, glöggen står snart på uppvärmning och Annso är på G....

Jag väntar gäster i eftermiddag. Och ärligt talat vet jag inte riktigt hur många som dyker upp. Men det gör inte så mycket. Det viktigaste är att de vet att de är välkomna! Så länge jag har det bra och alla mår bra i min närhet så...

Vi ska ha julfest ikväll med spexet och det är första gången jag är med. De gamla spextraditionerna ploppar upp som gubben ur lådan lite då och då, och jag gillar det!

I år ska vi rimma på en fiktiv julklapp som innehåller en mössa. Och ordet spex måste finnas med i rimmet. Jaha... HUR ska jag lyckas??? Tävlingsinriktad som jag är och med vetskapen om att det finns ett pris för bästa rim, måste jag ju slipa rimnerverna!

Jag är ganska nöjd med resultatet ändå.

Frågan är om jag vågar publicera det här innan själva festen... det kan ju finnas en och annan spexare som dyker upp, läser och snor hela mitt koncept!

Äsch... friskt vågat hälften vunnet. Här kommer rimmet på mössan:

Jag får faan inte till det så
Rimmar på spex gör ju sex
Enkom det enda jag tänker på
Ett skydd för huvet det är klappen
Det har jag läst på lappen
Men vilket huvud det är frågan
Ensam i sin stolthet står han
Näe, jag får faan inte till det så
Rimmar på spex gör ju sex
Enkom det enda jag tänker på



Varmt välkomna på glögg alla drabbade....

Trevlig helg



Ann-Sofi the rimbabe

Kommentarer:
Postat av: Helena (Neena)

Hahaha, världens bästa julklappsrim!!!!! :D XD

2005-12-06 @ 18:10:39

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits