Aktiva bloggare

Jag har några bloggsidor jag läster kontinuerligt och jag blir så impad. Det skrivs, länkas, visas bilder och uppdateras hela tiden.
Jag är moderator på Daniels forum på hans hemsida
www.daniellindstrom.com och ska finnas till, hjälpa, hänvisa och styra upp det lite grand. Jag vill verkligen göra ett bra jobb, men mina datakunskaper räcker inte alltid till, känns det som. Förmodligen är det väl så att mitt lite taskiga självfötroende påverkar också. Jag har säkert massa annat att komma med som inte handlar om data och hur man löser många av de tekniska problemen. Jag duger säkert till en massa annat. Men jag vill ändå kunna.

Det är inte bara mina kunskaper jag tänker på. Det är så mycket mer. Jag vill lära mig mer om hur man länkar, skriver, klipper, klistrar och gör hemsidor. Kunna språket. Men det är vist inte gjort i en handvändning.

I alla möten jag har över internet där man möts mellan ettor och nollor känner jag att jag ibland inte räcker till.

Många vänner har jag skaffat mig och jag vill kunna så mycket mer. Det gäller att inte tappa den kontakten, varken med sina egna kunskaper eller vänskapen.

Det bloggas överallt nu och det är superpopulärt att öppet skriva vad som händer i sitt liv. Jag gör det också om än i ytterst liten skala jämfört med många andra. Det kanske är det som är problemet. Att jag ska sluta jämföra mig med andra. Att jag ska titta på vad som är bra med mig och tänka att jag ska ta fram det lite mer istället för att visa och låta allt dåligt få ta plats.

Jag är värdefull. Jag är en bloggare. Jag har drömmar. Oj vilken röra! En drömmande, värdefull bloggare. Eller en bloggande, värdefull drömmare. Eller en värdefull, drömmande blogg. Ja, inte vet jag.

Mina ord är viktiga. Det har jag hört. Och någon har en gång lovat att köpa min bok när den är klar och finns i handeln. Jag ska bara börja skriva den också. Det är bara en liten spärr som måste släppa först. Och så tänkte jag trolla med knäna så jag får lite mer tid.

Jag är impad av er kunniga, aktiva bloggare som skriver så finurligt, innehållsrikt och bra.

Tack för roande läsning!


Ann-Sofi

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits