Forumets existens!

Det verkar ha blivit rackarns poppis att ha forum på större hemsidor. Jag är med i tre stycken nu och det är ett ständigt koll på uppdateringar, svar, frågor och inlägg.

Jag vet att många inte har en aning om vad ett forum är. Jag ska försöka förklara lite kortfattat. Det är en sida på internet dit man kan gå för att prata om det hemsidan vänder sig till och angår. Ta till exempel Daniels hemsida. Han har ett forum ditt hans fans kan vända sig, registrera sig och sedan prata om Daniel, hans artisteri, turnéer, musiken, personen, lägga upp bilder, och allt kan man prata om i all oändlighet.
 
www.daniellindstrom.com/forum
Det är också häftigt för man kommer liksom lite nära varandra trots milsvis avstånd. Man lär känna varandra och man får en uppfattning om någon annans åsikter i olika ämnen.

Ett forum kan också vara en informationskälla där till exempel webmastern (som är ansvarig för hela hemsidan) kan lägga upp information om det allra senaste.

Blekinge Kårspex har också ett forum. Det syftar i mångt och mycket till att ha roligt, dela info, uppdatera det senaste, planera kommande spex, utvärdera gamla, möten...

Det är jätteroligt att vara forumist, och jag tror att det kommer att bli en ny benämning på folk. Jag tror att man kan bli beroende av att finnas och skriva i olika forum. Jag är det inte (än) men jag tycker att det är rackarns roligt!


Jag tror att forumets existens endast är i knopp. Den kommer att blomma för fullt om några år när var och varannan människa har ett eget forum. Och då gäller det att vara så speciell och sticka ut, göra det intressant och ha ett superspeciellt syfte med det för att det ska överleva.


Jag nöjer mig ännu med att vara medlem. Inte webmaster.



Ann-Sofi the forumbabe

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits