Men ta dig i kragen människa

Jag har små saker att göra hela tiden, men jag får liksom inte till det. Ni vet, de där sakerna man överlever utan att göra, men hade mått så mycket bättre om det blev gjort. Alltså, det handlar bara om att sätta upp saker, flytta saker, kasta saker... egentligen ett stort I-landsproblem men ändå...

Jag har lånat en slagborr och ska borra lite... ska hänga upp min paradhanddukshållare. En gardinstång ska upp, gardiner ska fållas, vitrinskåpet ska putsas och alla glas ska diskas och ställas in där. Jag ska bränna lite CD-skivor med bilder och små filmer jag har på datorn och jag ska möblera om lite i mina skåp och lådor.

Inget allvarligt alltså, men inte får jag till det ändå...

Jag måste ta mig i kragen och försöka få nånting gjort idag. Fråga mig inte vad jag gör istället, för det kan jag inte svara på.

Det kanske är dags att jag skriver den där listan eller schemat för vad jag ska göra varje dag. Jag får se vad jag får till under dagen.

Jag ska hämta Gabbe på dagis och en kompis ska komma hit och hjälpa mig lite med datorn i kväll. Två saker jag måste passa idag i alla fall.

Det är väl kanske också så att jag ser till att boka upp mig med andra saker, som berör andra... så jag inte behöver fokusera helt på mig själv. Inte vet jag... det är bara funderingar.

Nu ska vi se vad jag gör med min dag idag.

Jag ska försöka ta mig i kragen!



Ann-Sofi

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits