En mil i mina gyllene skor!!!

Idag blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag belv väckt halv sju i morse av att telefonen ringde. Det var från polisen.
Yrvaken och sketrädd att nått hade hänt Per fick jag frågan om jag ägde en vit saab. -Ja, det gör jag sa jag.
-Kan du flytta den. Det är hantverkare som skulle behöva komma fram där din bil står. Till saken hör att jag hade parkerat alldeles lagligt, så först förstod jag inte vad hon menade...
Sagt och gjort. Jag gick ner och flyttade bilen. Sen var det ju inte lönt att lägga sig igen.

Ah, jag tar väl min stora runda nu innan frukost, tänkte jag. Den rundan är ca 5 km lång och jag traskar runt den på en timme ungefär. Vädret var klockrent. Mulet och vindstilla. På med kepsen, solbrillorna, MP3´n och mina grymma gympadojjor.

Efter en timme var jag faktiskt ganska mör i benen. Väl hemma njöt jag av min frukost och gjorde ett inlägg i min blogg om fler I-landsprobelm.

Då ringer telefonen och det är min väninna Anna som undrar jag vill följa med ut och gå. -Självklart!!!

Kan du handla lite på vägen, så gör vi en god kycklingsallad när vi kommer tillbaka? Japp, klart jag gör det.

Upp till Bökegöl, där hon bor. En snabb kopp kaffe sen bar det ut i skogen med två barnvagnar och två stora hundar. Allt går om man bara vill! Och här gick det undan vill jag lova. Vi avverkade nästan 5 km till. Nu var jag trött i benen. Och jättevarm! Men mycket nöjd!!!

Kycklingsalladen smakade himmelskt och jag har haft en gosig eftermiddag med hundar och barn!

Nu kan jag nog lägga mig på sofflocket med gott samvete en liten stund...

Jag vaknade ju trots allt av att telefonen ringde...


Ann-Sofi the golden skoägare!!!!

Kommentarer:
Postat av: mamma

Hejapå. Tänk vad nya skor kan göra.

2005-09-22 @ 08:50:28
Postat av: Ann-Sofi

Är det strul med kommentarerna???

2005-09-22 @ 11:36:50

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits