Glädjerus

Mitt i allt som kan kännas förtvivlat i ögonblicket så händer det. Har ni varit med om det? Det räcker med så lite, så lite...

Ett ord, en bild eller en hälsning. Så känns det mycket bättre med en gång.


Det är viktigt är att det händer. Eller hur??!!! Tänk er själva att ni känner er lite halvhängiga och helt plötsligt händer nått ni absolut inte hade räknat med. Absolut inte...

Energin vet liksom inga gränser...


Per är i Nigeria och vet inte riktigt när han kommer hem. Det känns som om varje dag segar sig fram och det är en evighet till jag får kramas igen. Hemresedatum är satt till den 20:e september, men mycket kan hända innan dess.

Så jag försöker hitta de där små ögonblicken varjde dag som gör att det går lite lättare. Och idag fann jag ett sådant.

Ett glädjerus som förmodligen kommer att finnas en bra tid framöver... Det behöver inte handla om några stora saker för att man ska bli tillfredsställd. Det är tanken som räknas.

Tänk att ni till exempel får en bukett blommor ni inte hade räknat med. Eller ett telefonsamtal från någon ni inte pratat med på länge. Eller ett vykort.


Glädjerus är min drog. Mitt sätt att bli speedad och bubbla av lycka. Jag är glad varje dag, men ibland pirrar det till lite extra.

Idag är en sån dag.


Ann-Sofi the glädjerusbabe

Kommentarer:
Postat av: Lena

Vad härligt Ann-Sofi, du smittar med din text. Det är en härlig känsla att ha inom sig och den ska man leta fram när det är tungt, vad är det som gör att man kan gå igång igen då motorerna går på trögfart..lite musik, ringa ett samtal eller ta fram det där kortet, hälsningen som gör en varm, glad....

Postat av: mamma

Lite nyfiken blir man ju vad som hände dig i ditt lyckorus. Jag vet vad du ger: nämligen massor av varma tankar och känslor. Generositet och omtanke. Jag älskar dig

2005-09-06 @ 09:35:01

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits