En kortare paus

Idag har det varit drag under dojjorna hela dagen. Det började kl 07 i morse när revejen gick och jag studsade upp som en soldat ur sängen. Jag skulle ju arbeta idag. Min första dag på mitt nya jobb. Introduktion bara, men ändå. Rätt spännande i alla fall. Kl 08 var jag på jobbet och träffade kvinnan jag ska jobba med lite framöver. Vi hade en härlig förmiddag i solen efter de sedvanliga morgonprocedurerna i hemmet. När klockan var 12 slutade jag där och skulle egenltigen ha befunnit mig tre mil bort, helt på direkten. Vi hade repetitioner idag från kl 11. Jo, jag tackar ja...
Men tack vare mina helt otroliga föräldrar som ställer upp i vått och torrt, fick jag låna deras bil vilket betydde att jag sparade in minst en hel timme på resan till Ronneby. Skillnaden mellan att köra bil och att stå och vänta på en buss blir långt över en timme.
Så när klockan var 13 befann jag mig i Ronneby för dagens repetitioner. De gick bättre än sist och vi hade rätt roligt faktiskt. Första gången jag fick testa att spela i min scenkostym. INGEN höjdare kan jag tala om eftersom det är en ylleuniform. RÄTT varmt! Men vad gör man inte för konsten.
Nu är klockan 20 och min buss till jobbet går om 20 minuter. Inatt ska jag arbeta på sjukhuset. Så jag har haft en kortare paus i hemmet där jag kunnat vila och äta lite. Skönt.

I morgon är det Gabriels födelsedag! Han fyller två år, det lilla livet! Jag har ju kommit på att jag kan gå och hälsa på efter repet i morgon. Hade rört ihop alla tider och platser förut så jag trodde att jag inte skulle kunna krama om min älskling på hans födelsedag, men nu visade det sig att jag vist kan göra det!

Så i morrn ska här gosas med barn i 190!


Kram och go´kväll!


Ann-Sofi the lördagsbabe

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits