Frågor...

Kopierade från brorsans blogg... Roliga frågor tycker jag. Här kommer de:


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? "Arla gick fort och när mitt vikariat närmade sig slutet frågade..." ur Leva Vidare av Lasse Gustavson.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Min ena vägg eftersom datorbordet står i en hörna av min lilla lägenhet. Väggen har en gigantisk klocka strax bakom mig. För övrigt är det en tom vägg.

3. Vad var det senaste du såg på tv? Jims värld (just nu)

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:  den är ca 15 tror jag... Oj 15.33 är det rätta svaret.

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? TV-ljudet från Jims värld och lite, lite bil-ljud utifrån.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? Alldeles nyss när jag promenerade från bussen efter att ha varit på jobbet och upptäckt att mötet jag åkte dit för var inställt.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen? Brorsans blogg. Läser den minst tre ggr om dagen.

8. Vad har du på dig? Svart långärmad t-tröja, slitna jeans, vita strumpor och svarta underkläder.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Det gjorde jag med all säkerhet, och jag brukar vanligen komma ihåg mina drömmar. Drömmer ofta detaljerat och i färg. Men just inatt känns det rätt blankt faktiskt.

10. När skrattade du senast? På jobbet när jag sa att min närvaro tvunget skulle föras till protokollet eftersom det händer så sällan...

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? En gigantisk väggklocka, en spegel och ett hardcase med en gitarr i som står lutad mot en av väggarna. Finns inte så mycket plats här och jag vill ha det lite sparsmakat.

12. Har du sett något konstigt på sistone? En kraftigt berusad man på bussen som klarade att hålla balansen när bussen körde i en rondell. Hade jag varit där han var hade jag druttat i backen direkt!

13. Vad tycker du om den här utmaningen? Rolig

14. Vilken var den senaste film du såg? Shaft på TV härom kvällen.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Jag skulle inte köpa nått direkt. Jag skulle göra mig skuldfri från skit-CSN.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Jag har fisit på en sal på jobbet och skyllt på en sovande patient...

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Klimatet runt om hela världen. Stoppa växthuseffekten.

18. Tycker du om att dansa? Ja, jag älskar det!

19. George Bush? Dagens skämt!

20. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka... Vad får hon heta? Linnéa

21. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han få heta? Carl eller Eric

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands? Ja

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? Hej Ann-Sofi! Välkommen! Mormor Margit väntar på dig här borta! Kom så hälsar vi!


Sådär ja! Kopiera gärna och svara ni också. Meddela mig gärna så jag kan läsa också... alternativt svara i en kommentar här!


Ann-Sofi the oneandonlybabe

Kommentarer:
Postat av: PO

Gott e de´!
Kul med utmaningar tycker jag!
Kramis!
Lillebror!

Postat av: mamma

Va kul detta var. Rörande att du nämde mormor. Fast egentligen inte eftersom hon är med oss alltid.
Kram mamma

2006-04-12 @ 16:39:17

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits