Fredag

Det har varit en rätt omtumlande dag idag. Ett ganska nervöst möte med min chef, som jag inte är helt men ändå rätt så nöjd med. Det blev inte riktigt som jag tänkt men som läget är nu får det vara helt okej som det blev.
Trots att jag är rätt nöjd, gick likosm luften ur mig helt och migränattacken kom som ett brev på posten.
Jag skulle ha varit i Ronneby och hjälpt till idag, men jag klarar inte det. Jag har försökt sova en stund men det släpper inte riktigt. Nu är det medicin och en lång dusch som gäller. Jag ville så mycket idag, men det vart bara pannkaka av allt.
Hoppas att morgondagen blir bättre. I morgon ska jag på introduktion på mitt nya jobb. Måste finnas på plats kl 08. Nu har jag ju inte mer än 75 meter att gå för att komma till min nya arbetsplats så några längre resor till och från jobbet är det inte tal om. Jag kommer att arbeta mellan 08 och 12. Sedan gäller det att ta sig till Ronneby snabbt som ögat för repetitionerna börjar redan kl 11. Hoppas att jag hinner till kl 13 i alla fall. Fatta vad dyrt det är att åka buss förresten. Alla andra som är med i spexet är studenter och åker gratis mellan Karlskrona och Ronneby. För mig kostar det 45 kronor enkel resa. Och ska jag räkna in vad en biljett från Lyckeby till Lasarettet kostar tillsammans med det andra priset kostar det mig 60 kronor från Lyckeby till Ronneby. Nu har jag ju busskort som gäller mellan Lyckeby och stan, men inte nått studentkort att åka gratis mellan städerna.

Nu har jag blivit lovad ersättning från spexet för mina resor. Så det är ju jättebra. Men det hinner ändå rusa iväg i pris innan jag får tillbaka pengarna. Egentligen inget att tänka på denna hemska migräneftermiddag.

Nu ska jag försöka kurera mig.


Ann-Sofi the migränbabe

Kommentarer:
Postat av: helena

tjena.

vad är det för spex? låter spännande. kram helena

2006-04-22 @ 14:29:00

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits