Gabriels lilla trauma...

Så har Gabbe då varit och hälsat på på mitt jobb. Som patient. Igår ramlade han i trappen och luxerade sin armbåge. Hela familjen Rosenberg d.y  åkte till akuten efter ett telefonsamtal med rådgivningen och de fick träffa en av mina läkare. Med mina menar jag att de är Ortopedare. En snabb reponering och en batalj på röntgen gjorde susen och de åkte hem. Men Gabriel ville inte riktigt  vara med. Han använde inte alls armen på hela kvällen/natten och har haft det jättetufft sedan igår.
Jag har precis avslutat ett telefonsamtal med min bror och de har spenderat hela förmiddagen på akuten idag också. Det visade sig att den hade luxerat igen. Men nu träffade de en annan av mina doktorer och han reponerade lite mer kraftfullt, kan man kanske säga. För Gabbe började använda armen nästan direkt efteråt. Nu är det vila och lugn och ro som gäller - i alla fall över helgen!
Lite blå och svullen är han, och det får man räkna med efter en sån smäll, men det går över! Och som alla de har pratat med är detta nått som händer. Det händer rätt ofta! Ingen tyngd på er som föräldrar! Släpp det där! Ni gör ett jättefint jobb med era barn, P-O och Anna! Och jag är så glad att Gabriel och Adam har er som föräldrar!

    


Ann-Sofi the ortopedbabe

Kommentarer:
Postat av: bejbispice

Luxera o reponera? Översätt grekiskan åt en vanlig dödlig så jag får vanliga ord på min empati för stackers lille Gabbe...

2006-04-07 @ 17:44:40
Postat av: Ann-Sofi

Luxera betyder hoppa ur led.
Reponera betyder att man drar armen i rätt läge igen och häver luxationen.

Hoppas att det blev tydligare!

2006-04-07 @ 18:25:59
Postat av: bejbispice

Ajdå... det ena lät inte kul och medicinen lät om möjligt ännu hemskare! Lilla gubben... tant klappa om honom extra gosigt!

2006-04-07 @ 23:34:02

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits