Jaha... vad gör jag nu?

Nu har jag haft en väninna här på snabbvisit. Ett par koppar kaffe, en brownie (eller hur det nu stavas) med lite spraygrädde och för att lindra vår ångest - en baguette med nyttig sallad och skinka på!
Vi har pratat av oss om karlar, kompisar, familjen, barn, kiss och bajs...
Det blir mycket barnprat när det finns små knoddar med i bilden. Matilda, en månad gammal, låg i sin bilstol och småpratade med oss medan hon bajsade färdigt! Det bli lätt fokus på de små liven även om vi gör tappra försök att prata om andra saker. Så som översvämning, hårfärgningar, kläder, vädret, minnen, fester, barn, bajs, Matilda... och så var vi där igen!

Det är trevligt med besök! Jag blir lika glad varje gång det ringer på dörren! Och kaffe kan man aldrig få för mycket av!

Camilla, min bästis som var här idag, berättade att ett av stans bästa rockband - 
The Bones - firar 10 års jubileum i höst med en värstingfest på KINO !!!!!!

Då jädrans blir det hårdrock och brudar - massvis med starksprit!!!! Då har nog Camilla slutat amma och kan dra på lite extra! Närå mamma... vi ska ta det lugnt vi! Du behöver inte vara orolig! Du ver ju hur lugna och fina vi är, Camilla och jag!
Skämt åsido, det var superlängesedan (oj vilket ord) vi umgicks utan barn eller män! Men nu har vi nått att se fram emot och det som var bäst med det var ju att det var Camilla som tog upp det. Så det slapp kännas som om det var jag som tjatade, hoppades och önskade! På detta viset blir det ju mer naturligt och spontant, på nått sätt!

Japp, så har hon då avlägsnat sig, min bästis, för att hämta sin stora flicka på lekis. Vad ska jag hitta på nu? Jag har ju varit duktig idag och tränat som en tok i morse, diskat, kammat katten, duschat och sopat golvet rent från kattlådesprätt!

Jag har ett gosigt alternativ och det är att ta på mig skönbrallorna och lägga Maja på magen och småslumra framför TV:n tillsammans med Hem till Gården eller nått. Men är det okej att sussa middag kl halv fyra på eftermiddagen? Vad kostar det ikväll? Fast... va fasen! Det är fakstiskt värt det!

Just det... jag måste plugga text också! DET får jag inte glömma!

Sådär ja... då blev det ett långt inlägg till idag. Jisses vad jag har skrivit... om ingenting egentligen!

Ja, så är det och så får det bli, i alla fall!

På återseende!


Ann-Sofi the mysbabe

Kommentarer:
Postat av: mamma

Puhhh! Du vet att man är barn så länge man har sina föräldrar i livet. Blev lite stressad där vid snacket om starkspriten. Men så tänkte jag att snart 34, mogen, ansvarstagande. Det här klarar hon. Puss på dig.

2006-04-06 @ 10:41:33

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits