Märkligt ändå

Ja, så har jag då fått ett telefonsamtal från min nya arbetsgivare. Jag skulle kunna få gå på timmar två veckor framåt och arbeta på kvällarna mellan 16 och 22.
Det är ändå rätt konstigt. Jag har äntligen lyckats hitta ett extra arbete och får börja jobba med en gång. Men vad som är så dumt, så dumt är ju att vi repeterar varje kväll inför premiären nästa vecka. Varför just dessa två veckorna????? Varför ska jag bli erbjuden arbete dessa två veckor när jag har som mest att göra på hela året???
Varför flyter det aldrig för mig? Är det ett I-landsproblem jag gnäller över? Ja, kanske det. Det är det förmodligen, men det är ändå ett problem. Hur kommer jag att uppfattas när jag berättar att jag inte har den möjligheten att arbeta. Eller ska jag kanske berätta för mina teaterkollegor att jag inte kan vara med på repen? Det var då märkligt ändå. Varför blir det så här?

Jag borde nog vara tacksam. Okej. Då är jag det.


Ann-Sofi the workin´ babe

Kommentarer:
Postat av: PO

Känn efter i magtrakten vilket som är viktigast.
Prioriteringar är något vi som människor tyvärr tvungna att förbinda oss med. Vare sig vi vill eller inte.
Man kan ju onekligen inte frånkomma att det är "maxat". Lite "flyt" nu hade ju inte varit fel.
Vet att du tar rätt beslut!
Love ya´!

Lillebror!

Postat av: mamma

Tala om ketchupeffekt. Jag tror nog att du gör ett bra val vad du nu än bestämmer dig för. Tror på dig.

2006-04-20 @ 19:13:17

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits