Musiken i mitt liv...

Fick en passning från brorsan om musik... här kommer frågorna och svaren!


1) Hur stor datamängd på din dator upptas av musikfiler? alt. Hur många cd- och vinylskivor äger du?
Har ingen aning, men det är endel... Eh... vet inte ens hur jag kollar det! Jag har kanske 25 CD-skivor och inte en enda vinyl.

2) Senast inhandlade skiva?
Andreas Johnsons senaste!

3) Senast spelade låt?
Oj. Det var nog Photograph (men jag vet inte vad gruppen heter)

4) Nämn fem skivor som betyder mycket för dig:
Daniel Lindström - Daniel Lindström
Andrew Strong -  Out of Time
Jag kan för övrigt inte säga att jag har några plattor som betyder nått speciellt för mig.
Har inte riktigt det intresset för den breda musiken.

5) Nämn tre låtar som inte finns med på skivorna ovan, men som betyder mycket för dig:
Tja... som jag sa innan så. Men jag ska försöka...
RUN med Daniel Lindström. Den låten har fått mig att traska många mil i min jakt på att bli smalare.
Den blomstertid nu kommer - för att det betydde slut på lidande i skolan 8 - 9 veckor framåt...
Gläns över sjö och strand - för att julen betyder kärlek för mig.


6) Utse tre personer att skicka vidare frågorna till:
Helena O
Anna Ö
Neena



Ja, då fick ni också veta hur lite jag kan om och har intresse för den stora, breda musiken. Jag lyssnar gärna och lär mig texter så himla lätt utantill. Men jag har inte, och har aldrig haft, något större intresse av att köpa musik. Lite taffligt kanske, men så är det!


Ann-Sofi the musicbabe

Kommentarer:
Postat av: bejbispice

1) Oj.. på datorn just nu har jag 38 Gigabyte musik. Sen finns det endel undanbrända DVD skivor...

2) Andreas Johnson - "Mr Johnson Your Room is on Fire"

3) Sade - "Smooth operator" snurrar just nu

4)
Sade - "The best of Sade" åker på titt som tätt
3 Doors Down - "Away from the sun"
Michael McDonald - "The Voice of"
Goo Goo Dolls - "Dizzy up the girl"
Angie Ston - "Black Diamond"

5)
Ten Sharp - "You"
George Michael - "Jesus to a child"
Beatles - "In my life"

6) Oj.. kan jag ju inte göra här..

2006-04-06 @ 18:34:51
Postat av: Ann-Sofi

Tack goding!

2006-04-06 @ 18:57:04
Postat av: Helena

Om det är jag som är Helena O blir det svettigt! ;-) Hehe... det blir inte lätt det här!

Postat av: Ann-Sofi

Japp, det är du! :D
Lycka till!

2006-04-06 @ 19:04:55

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits