Oro i lägret!

Jag sitter vid datorn där jag har musiken och texterna jag måste kunna, helst till kväll, men gärna till helgen. Det funkar om jag läser innantill idag, men det vill jag ju inte egentligen. Det är redan skrivna, publicerade låtar som har fått omarbetade texter. Så melodierna borde inte vara ett problem. Men det är det. Låtvalen är en aning annorlunda och jag ska i ärlighetens namn säga att det är flera av låtarna jag INTE har hört innan, vilket gör det en aning mer besvärligt. Dock inte omöjligt. Det är det första.

Det andra är att jag är så tankspridd. Jag har så mycket i huvudet nu att jag inte riktigt vet hur jag ska sortera allt. Hur jag ska fokucera idag? Jag skrev ju igår hur jag kände, och idag är det helt annorlunda.
Här sitter jag och stirrar på datorskärmen, funderar i vilken ände jag ska börja, med vilken låt och vilken text. När ska jag hitta fokus igen? Det är ju nu det gäller.

Idag är det en aning oroligt i lägret i Lyckeby. Helst av allt skulle jag vilja ta ett långt fotbad och en lång dusch. Tvätta av mig lite oro. Spela jättehög musik så jag slipper tänka.

På tal om att tänka. Min nattsömn blev rubbad trots allt. Jag hade ju lovat mig själv att jag inte skulle låta allt dumt påverka min nattsömn, men jag låg och grubblade till 3-tiden inatt innan jag kom till ro.

Nu tittade solen fram ett litet ögonblick och jag hade ju gärna flytt en stund. Men jag vet att steget från min pall jag sitter på till att ta på mig skorna och sätta mig på cykeln är jättestort.

Var ska jag börja? Idag är det en aning oroligt.


Ann-Sofi the orosbabe

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits