Våren är här!

Ojojoj vad underbart det var idag. Pappa och jag körde ut till Bredäng där mamma och pappa har köpt en sommarstugetomt. Om en månad kommer grävmaskinen och då börjar det på allvar. Vi var där ute idag och mätte, grävde, stegade, och kollade lite. Och framför allt... Vi satt i solen och fikade!!! Helt vindstilla med solen i ansiktet drack vi kaffe och åt mammas smaskiga smörgåsar!
Krokusarna, snödropparna och små små knoppar av hyacinter exploderar i marken! Grundvattennivån är ganska hög och det är små sjöar av vatten ute på ängarna runt om området. Men där satt vi, pappa och jag, och fikade i vårsolen!

Nu är våren här och jag njuter!


Ann-Sofi the springbabe

Kommentarer:
Postat av: PO

...och här sitter jag och svarar i telefon, inte farligt avis. Tog förvisso en liten promenad imorse i det friska vädret. Hade gärna fortsatt vara ute....visst är det underbart när solen tittar fram!
kram! brussan!

Postat av: PO

Du glömde väl inte solskyddsfaktor? ;)

2006-04-11 @ 15:06:07
URL: http://porosenberg.webblogg.se
Postat av: Helena

Det låter jättemysigt! Om två timmar lyfter mitt plan ner mot K-na och det ska bli familjemys för hela slanten fram till söndag.

Du har väl förresten inte missat mitt tafflig försök till att svara på musikfrågorna? ;-)

Ha en fin påskhelg!

2006-04-11 @ 19:22:03
URL: http://hoshelena.blogsome.com
Postat av: mamma

ja visst är det härligt därute. Jag vill nästan inte åka till baka till stan när jag varit där, trots att vi än så länge bara har tomten. kaffe och äggamackor det är mat för picknick det. Grävmakinisten kommer redan nästa vecka, inte om en månad, så nu går det fort och händer mycket.

2006-04-11 @ 21:18:34

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits