Lugn

Idag har det regnat hela dagen och detta är ett väder som passar mig ypperligt. Jag har alltid gillat regn och rusk, då det ger en mer laglig möjlgihet att stanna inomhus, mysa och pula lite. Värmen tar kål på mig och jag är så glad att varje dag är en dag närmare hösten och det svalare vädret.
Jag dras med en envis förkylning som varken bryter ut eller drar sig tillbaka och med en liten lätt feber som grädde på moset.
Därför har jag med glädje varit inne idag.

Det har lugnat ner sig i själen en aning och jag känner ingen klump eller ångest, idag i alla fall. Risken att grubblerierna skulle gå i taket är ganska stora när jag bara är hemma utan att göra något. Därför såg jag till att i morse boka tvättstugan till i eftermiddag, jag har dammsugit, torkat golven, diskat och möblerat om en aning i köket. Jag har flyttat köksbordet från fönstret till väggen. Ingen drastisk förändring men ändå ett litet ansiktslyft. Jag har duschat, filat fötterna, smort in desamma, haft manikyr och målat färg på naglarna.
Jag har gjort det för min skull idag. Och jag har njutit av det. Idag är jag lugn inuti.

jag har som sagt mycket att tacka vädret för att jag trivs idag. Konstigt det där egentligen. Att vädret kan spela så stor roll. Men jag blir lugn inuti när det är rusk, blåst, kallt och regnigt ute. Låter det vettigt? Det kanske beror på att många "måsten" försvinner i och med att det inte är lika enkelt att vara utomhus. Det är okej att vara inne och göra fint. Det har jag gjort idag.

Idag är jag lugn inuti. Jag är förkyld och har feber. Men jag är lugn.


Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: mamma

Det är härligt att få läsa om din själsliga hälsa idag. Och det är ett gott tecken att du tar dig för med saker. Hoppas att din natt blir lugn och att du får sova. Älskar Dig

2006-08-30 @ 20:39:30

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits