Helg

Idag är det fredag och vi sitter hos brorsan och kollar på en film. Andreas ska jobba natt hela helgen och jag ska i morgon åka med pappa till landet och hjälpa till lite.
Det är jul nästa helg och det är rätt overkligt egentligen. Inte att det är jul, men att jag är här. Här mitt i livet på väg tillbaka. Att jag har tagit de kliv i rätt riktning som bara är till för mig och min läkning, mitt helande.

Det är jul om lite drygt en vecka och jag ska fira den som vanligt med min familj. Andreas åker till Stockholm och kommer hem lagom till Nyår.

Arbetsträningen fungerar men jag längtar så himla mycket till mina nattkollegor och arbetet jag känner mig tryg och hemma med. Jag har inte hittat min plats eller någon att luta mig mot där jag är nu och allt känns faktiskt lite rörigt. Det funkar ju, som jag sa, men jag kan väl inte säga att jag får ut vad jag kanske hade förväntat mig. Det tror jag att jag kommer att få på natten.
Jag är ändå så himla glad att jag är på gång. Att jag är där jag är.


Jag ska fira helg nu och det ser jag fram emot.



Ann-Sofi

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits