Nu är det dags!

Jag blev uppringd av min bror kl 03 inatt. Han sa att "nu är det sex minuter mellan värkarna"...

Jisses! Stirrig, pirrig och förväntanslfull... bara som jag kan bli, sprang jag bort till deras lägenhet några hundra meter bort, så fort att jag nästan fick astma och blodsmak i munnen!
De åkte in till förlossningen för en halvtimme sedan och nu sitter jag här och min ängel ligger och sover så gott, helt ovetandes om att han ska bli storebror idag.

Idag ska jag bli faster igen... och nu gråter jag! Jag gråter av många anledningar. Dels för att det är det finaste som kan hända, dels för att det finns ett sting av oro att allt inte ska gå bra, dels för att jag kan vara med Gabriel länge idag.

Jag har fått lov att ha honom hemma utan att gå bort med honom till dagis. Idag är det kvalitetstid med faster som gäller!

Nu är klockan fem över fem på morgonen och jag är berusande lycklig!


Ann-Sofi the soon to be faster igen-babe!


Kommentarer:
Postat av: Helena

Stor grattiskram till faster Ann-Sofi!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits