Lugna gatan

Idag är det fredag. Jag är ensam mitt i snöyran och ska försöka få till nått som kallas städning. Egentligen borde jag börja i ena hörnan, skyffla, kasta, damma, ställa tillbaka på sin plats, rensa, dammsuga, dammtorka, skura.
Det är målet fortfarande fastän halva dagen redan har gått. Jag har börjat att sortera papper. Papper som ligger vid datorn. Därav detta inlägg. Datorn va påslagen och bara väntade på att bli använd.

Men trots allt detta så är det ändå lugnt. Det är lugnt för att det är jag som bestämmer. Det är min skit som jag själv måste städa bort. Det är bara jag som eventuellt lider av det. Innan kvällen är här städat. Det vet jag.

Helgen kommer att bli lugn. I morgon ska jag förvandla min mamma till punkare. Mamma och pappa ska på maskerad och jag ska fixa en supersotig ögonmake och värsta röda tuppkammen på mamma!

Nitar, skinnbrallor, kedjor och låtsaspiercingar... ALLT ska på! Åh vad det ska bli roligt!

Det är vad min helg ska gå ut på.

Lugna gatan alltså!


Ann-Sofi the weekendbabe

Kommentarer:
Postat av: mamma

Tur att Du finns min älskade dotter. Jag har nog inte kunskapen själv att fixa detta. Men jag ser verkligen fram emot att få klä ut mig. Välkommen i morgon.

2006-01-20 @ 16:18:54
Postat av: Helena

Åhååå! Snälla ta en bild på mamma så att jag får se! Hoppas att ni får en fin helg, både du och föräldrarna. Kram!

Postat av: bejbispice

städa ja.. man drar på det i det längsta tills man inte fattar vad man håller på med. Jag trivs ju när det är fint, inte stökigt! På bara en halvtimme i går hade jag röjt undan 2 veckors stök..så det blev FINT att ställa dit mina blombuketter... :)

2006-01-20 @ 22:26:58
Postat av: bejbispice

Ja just det.. vi vill se bild på mamma Punk-Ulla!

2006-01-20 @ 22:28:06
Postat av: PO

Rock on morsan!

2006-01-21 @ 09:40:41

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits