Marktjänst

Ja, inte krävs det egentligen så värst mycket planering för att få fint på 42 kvm men idag är det mycket. Det ska handlas, diskas, städas, dammas, torkas golv, leta tvättid, röjas, vikas tvätt, kokas ris till sushin vi ska ha på tåget i morgon. I morgon åker jag nämligen till Göteborg. Jag och Anna ska bo på hotell, lyxa, göra oss fina och gå på rockkonsert!
Och det hade varit kanon om lägenheten hade varit i topp-trim innan jag åker till Göteborg för på söndag är jag upptagen med annat. Annat som kräver en nystädad lägenhet....

Vi ska ha sushi som matsäck på tåget. Lyx redan där alltså! Eller egentligen inte, men det ser så lyxigt och I-landsmässigt ut! Eller hur?! Hur många har ni sett äter sushi som resemat? Och egentligen är det ju en perfekt matsäck. Tar ingen plats, kladdar inte, är supernyttigt, man blir mätt, nöjd, magen mår bra... och så ser det snyggt ut också!

Jag ska vara lyxig hela helgen! Jag tänker inte strö pengar runt mig, för det har jag inte råd med... men jag ska ändå unna mig. Unna mig tid. Tid att njuta av resan, maten, hotellet, umgänget med Anna, partyt, konserten, HOTELLFRUKOSTEN... ingen stress bara njuta!

Så idag är det alltså marktjänst som gäller! Och här sitter jag och skriver... Näe nu får jag sluta, ta mig i kragen och sätta igång med sushiriset!!!


Ann-Sofi the marktjänstbabe

Kommentarer:
Postat av: Propp

Skicka receptet bums, eller också kommer jag till hotellet och rånar er på riset!

Postat av: Helena

Så härligt det låter! Ha en finfin helg!

2006-01-26 @ 12:51:35
URL: http://hoshelena.blogsome.com
Postat av: camilla

kul läsning

2006-01-26 @ 15:44:33
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: mamma

Inte behöver du lägga ner så mycket möda för att jag skall komma på en fika. Jag tar det som du har det på söndag. Ha det så mysigt i GTB

2006-01-26 @ 17:12:15
Postat av: Ann-Sofi

Äsch då... om det inte behövs lägger jag mig på soffan och softar lite ;-)

2006-01-26 @ 18:03:05
Postat av: mamma

Ligg och softa för allt i världen vetja. Termoskaffe är det bästa jag vet. Inga besvär för min skull. Vilken tid var det nu då?

2006-01-26 @ 19:58:21

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits