Nu är det dags igen

Inatt hände det. På jobbet. Jag fick den där jävulska övertygelsen om att jag kommer att lyckas med min träning, kosthållning och viktminskning. Det bara föll över mig, känslan, glädjen, längtan efter promenaderna, gymmet, pluffsiga kläder, mindre dubbelhaka.
Nu är det dags mina vänner!
Idag fortsätter jag där jag tillfälligt pausade för ett par månader sedan. Idag börjar jag igen.
Nej, idag är kapitel nr 2. Det är en fortsättning, inte en nystart.

Idag ska jag också städa bort julen. Inte för att den har tagit så mycket fysisk plats i mitt hem. Ett par ljusstakar, några dukar, adventsstjärnan. Det går ganska fort alltså. Som en fortsättning även där. Ren duk på köksbordet, nydiskat, snart nydammsuget.

Kylskåpet är också rensat. Rensat på allt det där som så lätt kan smyga sig in i munnen när ingen tittar på. Allt sånt är nu avveklat från mitt hem.

Så... nu är det dags igen! Nu fortsätter jag där jag pausade.


Livet... Here I come!


Ann-Sofi the one and only


Kommentarer:
Postat av: mamma

Så skall en slipsten dras. Heja dig.

2006-01-10 @ 09:02:27
Postat av: Brussan!

Gott mos syrran! Keep it up! I believe in u!
Kram!

Postat av: Gemene man

Vad ambitiös du är! Jag skrev precis ett rakt motsatt budskap i min egen blogg (se nedan). När jag nu efteråt läser ditt inlägg, får jag ju komplex! Det är bara att inse: Du är mer målmedveten och ståndaktig än lastfulla jag...

2006-01-10 @ 14:39:35
URL: http://gemeneman.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits