Alltid vinnare

Jag känner mig emellanåt som en vinnare. Trots motgångar, ledsamheter, arbete och lite sömn känns det ändå som om dagens goda gärningar, oavsett storlek, spelar mycket större roll än mina egna privata små bekymmer. Jag har blivit uppring ang arbete som jag aldrig utfört i tron och hoppet om att jag klarar av det. Att min personlighet och mina erfarenheter gör att jag klarar av det. Igår träffade jag en ny vårdtagare som jag arbetade med hela dagen. En utmaning. Verkligen. Men jag gjorde det. Det blev en lång dag med nya intryck, nya människor, nya anhöriga, ny sjukdomsbild. En dag som igår gör mig tacksam och ödmjuk inför livet. Att lilla jag kan göra nytta, skillnad och spela en roll i en annan människas liv gör mig till en vinnare.
Idag är en ny dag.
Solen ska skina idag och jag är ledig hela långa dagen. Tvättstugan, dammsugaren, duschen, lite tillpiffning och en go grillkväll med underbara vänner står på schemat idag. En runda till affären blir det också eftersom jag gärna ser att jag har nått att lägga på grillen i eftermiddag.

Just det! Jag har en sån där "jag mötte Lassie"-grej också. Jag har faktiskt fikat med pappan till killen som designat  Acne-jeansen!!!!! Klockrent ju!

Jag fick ett par fina bilder av brorsan igår på mina älsklingar. Här kommer en bild på min alldeles egna slagna hjälte. Han har somnat vid matbordet med sin favvo-motorcykel i handen. Är han nått söt då????


13399-115


Önskar alla en fin dag! Det ska jag ha, hade jag tänkt!


Ann-Sofi the winnerbabe


Kommentarer:
Postat av: anna

AnnSofi din goababe!!
Det är underbart att läsa dina bloggar(heter det så, är helt ny på detta??). Jag får en inblick i mitt f.d jobb och hemstad när jag läser dom och det är härligt.
Kram på dig från en schweizare.(mejla gärna)

2006-06-08 @ 23:01:12
Postat av: Cinus

Åh, vilken söting :)

2006-06-10 @ 10:54:53
Postat av: Cinus

Åh, vilken söting :)

2006-06-10 @ 10:58:40

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits