Jag är så smart!

Igår hade vi så strålande väder! Jag fick lite energi, och plockade här hemma bara för att upptäcka att jag hade stängt av ljudet på min telefon och missat två samtal och ett umgånge med mina vänner. Jaja, det kommer fler gånger... men det har vi å andra sidan sagt sedan innan påsk. Gggrrrrr
I alla fall så gjorde jag mig färdig att åka till jobbet. Cykla till jobbet menar jag. I med linserna, på med den lilla jumpern och iväg. Det var ju så himla härligt väder! Jag upptäckte efter ca 200 meter att jag kommer att ha motvind HELA vägen till jobbet. Till saken hör att nästan halva vägen till jobbet går... just det: UPPFÖR!!!! Med blodsmak i munnen och ett lätt irriterat sinne entrade jag jobbet igårkväll.
Natten har varit helt okej och hade det inte varit för att jag valde att ha linserna i (bara för att jag skulle ha solglasögon på min cykelresa till och från jobbet) så var allt perfekt.
När klockan närmar sig sju i morse upptäcker jag att solen lyser endast med sin frånvaro. Det regnar och är kallt. Och jag hade bara en jumper, inte en jacka, på mig när jag cyklade igår.
Men... hem skulle jag ju så det var bara att gränsla min grymma apostlahäst och börja trampa. Nu hade ju uppförsbackarna bytts ut mot nerförsbackar... det är ju helt underbart! Så jag rullade långt, långt och lät den kalla vinden och regnet kyla ner mig riktigt ordentligt. När jag kom ut på den lite längre raksträckan började jag fundera ut nått smart att skriva i min blogg.
Åh, vad jag kom på bra saker. Om... just precis. Det har jag glömt nu.

Nu är det i alla fall eftermiddag och jag ska strax ladda för ännu en natt på jobbet. Min andra av tre. Det är fortfarande mulet och ruggigt. Men regnar det inte tar jag på mig en extra tröja och cyklar ikväll också.

Nu ska jag mysa.


Ann-Sofi the smartbabe

Kommentarer:
Postat av: mamma

Vad jag kan se, om Du nu cyklade igår kväll, så har Du haft en härlig hemresa idag i alla fall.
Full av beundran av Din energi. Är det smittosamt?
I så fall vill jag gärna ha ett möte med Dig. Ha, det vill jag i alla fall.

2006-06-04 @ 08:49:27

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits