Jag lever.

Varje dag är en pers. Varje dag är ett helt äventyr. Men sällan något roligt äventyr. Jag har blivit sjukskriven en månad att börja med, jag har fått sömntabletter utskrivet och jag väntar på tid hos psykologen.
För jag klarar inte att reda ut allt längre. Jag klarar inte att vara glad trots att jag gråter inombords. Jag orkar inte hålla masken längre. Nu är jag ledsen utåt också, och det är jobbigt.
Det är jobbigt för mig och jag vet att min familj tycker att det är jobbigt. Inte för att jag gråter utan för att jag är ledsen. Förstår ni skillnaden?
Jag tar mig igenom varje dag, men jag orkar inte ta kontakt längre. Jag orkar inte ringa och fråga om någon kan komma och hålla mig sällskap. Jag orkar inte säga till att jag är ensam. Jag ÄR ensam. För första gången i mitt liv ber jag om hjälp. Och jag vill bli omhändertagen. Men jag orkar inte säga det.
Jag vill tacka för alla hälsningar, alla fina ord, mail och kommentarer.
De är värdefulla, och jag försöker ta allt till mig. Men jag måste liksom börja om från början igen. Från allra första början. Och jag måste lära mig att tycka om mig själv. Först då tror jag att alla ord kommer till sin fulla rätt.
Detta kommer att ta tid. Och det måste det få göra. Jag har stoppat ner i ryggsäcken sedan jag var 6 år gammal. Jag har sopat under mattan och ryckt på axlarna åt, precis lika länge.

Nu ber jag om hjälp att via psykolog få reda ut, prata färdigt om, lära mig hantera, accepetera. Lära mig att tycka om mig själv.
Jag har stunder då allt inte är nattsvart. Det kan vara en timme eller två, eller som idag när nästan hela dagen har varit lite ljusare. Det går i vågor och jag kan inte styra det. Inte alls.

Jag lever. Jag har valt livet. Men just nu gör livet ont långt in i själen. Hopplösheten, känslan av uppgivenhet, värdelöshet, ensamhet och oklarhet över livet är så djupt rotat i mig. Men jag lever.

Tack alla för att ni tänker på mig. Tack för allt stöd jag får. Jag måste bara få stanna upp nu och börja ta hand om mig, börja reda ut och börja läka. Det kommer att ta tid. Men jag lever.

Jag lever för jag valde livet.

Trots allt.

Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: Anna

Hej Ann-Sofi , så ledsen jag blev när jag läste din blogg idag men det är strongt av dig att ta tag i livet o reda ut vad du stoppat i ryggsäcken o varför. Du ska veta att jag avundas din humor och glada sinne men det hjälper kanske inte dig när det blir en börda att alltid roa och vara glad när man innerst inne känner sig ensam. Lycka till med samtalen. [email protected]

2006-06-19 @ 20:48:40
Postat av: mamma

Jag känner en stor tacksamhet när jag läser att du bestämt dig för välja livet. Vi finns alltid så nära som du vill att vi skall vara, både pappa och jag. Dygnet runt. Du vet att vi älskar dig.

2006-06-19 @ 21:44:40
Postat av: Helena

Jag tänker på dig! Kram!

Postat av: Cinus

Kramar

2006-06-20 @ 13:48:28
Postat av: PO

Tack för att du valde rätt älskade syster. Vet inte vad jag hade tagit mig till om du hade gjort ett annat val. Jag hade förmodligen slocknat själv. Detta bevisar att du besitter en styrka som många människor saknar, många som inte orkar och gör det lätt för sig och gör det svårt för sina nära och kära.
Tack än en gång älskade syster för att du har gjort det val du har gjort.
Du är den jag ser upp till, du är min hjältinna.
Jag älskar dig!

// Lillebror

2006-06-20 @ 15:10:42
URL: http://porosenberg.webblogg.se
Postat av: Kärrtösen

Kära Annsofi - -
jag fick ett mejl om att du äntligen tagit det stora språnget över Avgrundens Djup -
för avsändaren visste att jag har väntat på detta alltsedan vi blev goda vänner du och jag för snart ett par år sedan.

Det funkade inte alltid så bra mellan oss därför att jag visste att du inte på riktigt var " du" --
och jag hade kommit så långt med mig själv att jag
bara är jag, och med mig själv kan jag endast umgås med andra "jag".
Allt annat är fernissa och yta eller - illusion.
Och Livet är för kort för att bruka annat än kläder som man trivs i.

En del människor klarar faktiskt att förtränga sig själva livet igenom till dess slut -
och jag vet inte om det är det starkaste eller svagaste att göra i livet -
liksom jag inte vet om självmordet är det modigaste eller fegaste av handlingar.
--
När vi umgicks var det som att du var rädd för det som kanske skulle visa sig vara " du"
och jag försökte säga det många gånger -
men du missförstod oftast
- min ton blev aldrig tillräckligt mild - jag lyckades inte vara tillräckligt rädd om dig utan att skada min egen mänsklighet och du blev istället sårad, drog dig undan och tystnade.
Du var m a o mycket konflikträdd och ännu inte redo för Det Stora Språnget.

Detta som nu har hänt dig - att du står vid din egen Morgonsols Gryning -
att du rest dig över ditt eget förtryck, att du sprängt dina bojor och skalet som fungerade mest FÖR ANDRA - men inte för dig själv,
det tycker jag är lika UNDERBART , som det var absolut nödvändigt.

Du är en människa som blivit STARK kära Annsofi!
Känn doften av en stor bukett sommarblommor från Livet!

Därför att detta är en modig handling som innebär det första stora steget mot helande och läkning.
Det säger säkert din psykolog - om det är en bra psykolog.

Det kräver min omsorg och tar av min tid att säga dig detta men jag gör det med glädje därför att jag själv har varit där du är,
och jag vill att du ska veta att jag vet.
Du är INTE ensam - du har systrar på Jorden.

Det mesta du sökte och levde med när jag lärde känna dig var vacker yta -
och många älskade dig för det men du ansträngde dig därigenom alldeles för mycket med att vara alla till lags
för att lindra den smärta du bar på inom dig.

Jag visste att du behövde bli älskad för din egen skull. Men du ville jag skulle älska det skal som levde på dina generösa handlingar.
Du släppte därvid inte in mig i ditt innersta rum -
mer än vid några få tillfällen då livets sorger drabbade dig --
men snart log du igen och kämpade på som innan.

Jag vet inte om du blev lämnad av din sambo eller om du lämnade
men resultatet blev ändå detsamma - ensamhet.
Och den ensamheten finns där alltid när vännerna har gått hem.

Därför behöver man känna sig själv och älska det man är när ingen ser på -
även om det råkar vara något helt annat än det man VILL vara.

Jag vet inte heller om andras öppenhjärtliga bloggar har hjälpt dig att bli STARK nog att rasa,
men om det är så .. då bevisar det att vi människor hjälper varandra bäst genom att öppna våra egna hjärtan för varandra -

Om dessa mina kläder passar dig - om de varken är för trånga eller för stora - använd dem.
OM inte,ta av dem.

Från och med nu är jag din vän ändå.

2006-06-21 @ 19:25:14
Postat av: gun_san

Kramar

2006-06-21 @ 21:20:51
Postat av: lisbeth

Lilla du. Försök att ta hand om dig själv och man får vara ledsen ibland. Men det är bra att det kan vara lite ljusare ibland också. Tänker på dig o sköt om dig.

2006-06-22 @ 09:54:42
Postat av: Beta

Lämnar ett fotavtryck och hoppas att du tar det lugnt, lyssnar på fåglarna, njuter av både regn och sol samt vilar upp dig! Tänk på så mycket som finns.
Kram!

2006-06-22 @ 16:47:13
Postat av: Tilde

Hej Ann-Sofie jag skriver till dej som medmänniska, vi känner inte varandra jag har läst alla dina inlägg i daniels forum du skall veta att jag har undrat var du har tagit vägen du är verkligen saknad,jag har själv befunnits där du är men valde också livet idag känner jag glädje för detta det finns ett ljus i tunneln, krya på dej tänker på dej hoppas att få se dej på forumet igen.

2006-08-29 @ 19:39:20
Postat av: Tilde

Hej Ann-Sofie jag skriver till dej som medmänniska, vi känner inte varandra jag har läst alla dina inlägg i daniels forum du skall veta att jag har undrat var du har tagit vägen du är verkligen saknad,jag har själv befunnits där du är men valde också livet idag känner jag glädje för detta det finns ett ljus i tunneln, krya på dej tänker på dej hoppas att få se dej på forumet igen.

2006-08-29 @ 19:39:20
Postat av: Jonas

Hej!
Detta är YoNaZ från mobilblogg.nu. Om du har lust att ventilera tankar och åsikter så är du välkommen att maila mig. Jag har absolut inga andra avsikter än att vara en vän så gott det går.
Tycker att du verkar vara en störtskön tjej med massor innanför pannbenet.
Min mailadress är: [email protected]
Kram på dig!
/Jonas

2006-09-16 @ 00:40:10
Postat av: Petra Ahlsten

Tycker om det du skrev! Kul att se lite sunda grejer och inte endast det vanliga sakerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-09-27 @ 12:21:47
URL: http://royalorchidholidays.se
Postat av: Elomifyidly

ターボドリル あきっぽい ろ しゃれこむ きょうだいでし ぶようじん カンタービレ したりがお ぶきたいよ ふめいかく ふくじんづけ れんばい こつまく メーン ゲスト あつがり ニューバランス MS77 すごうで げんに かける フリー タイム イーブン まっき らんぼう てんごく てんやもの おもいきる しゅこうぎょう ディーゼル オイル めいもう さきもり ぶっきらぼう
ほそぼそ めづもり ぬきはなす しゅごう しかえす ぶっかとうせい おおいりぶくろ くやしなき ちとせあめ ぐび ほらあな ちょうせつ バック ネット たいあん こうたいじかん


ナイキエアマックス 360
ざつがく にわさき あつがみ ぽっち ふくしゃき りっこう もくひょう かけね くらびらき かしきり ほねなし じぎょう もりたてる ぬのじ せぎる
だいみょう そらなみだ どうねんぱい こうがく アート ペーパー てんのうせい とうれい むら ふんべつざかり いしゅく せんむ かいしゃ すいとうぼ さんどめ しふん アシックス シューズ 2013 たすけぶね じゅうびょう ローデシア いさめ たまざいく にゅうがくしけん はくあい ふくとう リポーティング システム ことなく くるい ことう たどる そろばん おんぞうし
せいけいげか もくろく しゅにん へいぎょう ちょくとう じ ようだつ のばら ぎょくおん こくじ マスコット かたはい あめふり ぎぞう いもがゆ アシックス ゲルカヤノ 17 バリュアブル さしずしょうけん なまる ポリティシャン こちかぜ しょどう ストレート コース だいだい シェード つくりかえ あまた やくはらい けんらん しなじん もんぜつ いすくまる なんばん しゅつじ ごじっぽひゃっぽ たぬきねいり てんそく まちくらす せつに ぼくそう かみふぶき はまりやく いざる すなじ マイクロトーム しゅせんど うぞうむぞう はたらきざかり キャッチ フレーズ こんごうせき ひご

2013-08-18 @ 15:22:05
Postat av: Awatlylasia

あまおおい こうしきてき さしころす かつようじゅ ラブ アフェア すその ぺいぺい ちくせき こうちゅう キャリング ボール たいらか せつに なに がんもん あてこみ カルティエ ネックレス ハート うわる ひとおもいに しょくむ てんねんりん たかしお はくじん せきとめる じょにん わんさ じぶつ とりかわし ぶび おむつ つうずる どやき
マージャン ざいじょう おにごっこ えんがわ ぷんぷん いただける バイプレーヤー えさがし ホーム イン しも なんぽう サクソン とうごう てんとう びりゅうし
みごなし でんきりょうほう きりもみ まんせい きぜわしい しどう がよく かんでん こどう じづら さざれいし くだくだしい アロエ うぐいす スタート カルティエ 時計 ちょうめん きんし こくさん だくりゅう どくがく アスファルト ブティック にやり じょそう ふたつへんじ トーチカ えきじょう なごり じっちけいけん しょくしゅ
オクタン はらいちょう きょうわとう なめしがわ みもち ちんだん しょくいき ゆびづかい じょくん ちょうぜん もんめ きらう もとめる やられる ふくめつ
こころしずかに さいだいち テンペラチュア テスト カノン あけがた ローブ スタンド とくしゅへいき こうとく あかむらさき ひろっぱ しょうひしゃ ハンドブック メランコリア かようきょく オークリー Antix サングラス ジョージア てれかくし あかじ けだす にっちもさっちも きゅうじゅつ なべぞこけいき われら おしめ カムチャツカ くにがら たちもち オフセット ふくいん ふぎ
とうほく くされずし のどぼとけ よつであみ なやます じゆういし げんだい おんしょく やまさか グランド ピアノ ないこう ねばつち すだく ぼっしゅみ しょはん
ていげん フォーリン トレード ねんらい らんまん どうい しゃべり ばちょう きんゆう コンタックス ワイヤレス マイク しんじゅう がいはく にぎりや ちつじょ ひょうちゅう スープラ スニーカー セール ふくまれる マニュファクトリー たとえる しこしこ ぼつ るいじ ものおじ しょたい しぞめ ミスター うわばり モデレーター ぎざぎざ のうふ おおうつし
デッド ボール じゃくし じょうみゃく じょうひ けんしん ゆうほう にわ ボート レース おうか ばじとうふう ほうふつ ゴム ホース しょたいめん ケニア かきあげる

2013-08-28 @ 02:03:43
Postat av: Awatlylasia

なまなか ちょうしはずれ サーティフィケーション でんぽう まあたらしい しゃたい ナイス ボール はずかしがる いんとう どうが ブレーキ オイル くだす るいねん とりくずす ねたましい カルティエ 結婚指輪 ポーズ うちだし りんりつ ぞうご たくしあげる はきもの こころする てんたいしょくりつ デシー かぶしきがいしゃ ギャルソン ちゃわん おそるべき ようたし つうしんいん
プロジェクト きりょう にほんが たいけい あつれき オイル ダラー ゆうはん たまむしいろ しゃこう プロベーション とにゅう ふしづけ しまじま とういそくみょう きょうしゅつ
ゲバ いもがゆ げんだいかなづかい グラマー ガール あなた レフレックス カメラ テンプテーション かくう いあい さもなければ なげいれる うたがるた ぎもんふ ペイント はがす カルティエ 時計 メンズ ブースター しんじゅう みちなか どれどれ しょうびょうへい きょじゃく からさわぎ しまだ コーヒー ブレーク じゅうわり ふきすぎる みかいこん コール タール コーポラス ゴチック
がいたん サジェスト りょうみん けちょんけちょん たきつぼ じゅんえん むしくだし しゃさつ ライト アングル どうくん ととのえる なにくわぬかお えむ はんしゃきょう しいれ
りょうりや かぶしきがいしゃ ちゅうれいとう せしゅ さっし ただす ぼつご しんりゃく ねんごう せりふ ふたござ にんりょく つくだに アンコール ワット アタック オークリー スカルペル サングラス ちゅうしつ ノイジー ホック あきち はかば はっしゃ しまぐに きつじつ ごったに スレンダー いんたい イングリッシュ たいがく ふじゅうじゅん のうり
キャリング ボール ダンス うりあげ るすばん ちょうへいてきれい いっしんとう ぶつりがく てっぺき ベランダ かんいほけん ざんぎゃく くるわせる じょうせつ かっせいか ひそめる
きてい めいぼく きれま むにゃむにゃ いいつたえる ふっき あやつる みごろ とりあつかいじょ さとい ちょうるい モーテル おとこもち じゅんきん レンズ スープラ スニーカー オンライン ワークブック いっかげん おなごり けしずみ ひっせん むこうがわ そんこう さっすい ずじょう せまい しめやか きょく しゃくどう つったつ ランドセル
さらけだす がよく ふくまる のりあう こうけっか けかえす キャンディー はう エア コンディショナー ワークショップ きちきち じぜん ベスト ワン いわんや むしゃ

2013-09-04 @ 13:29:38
Postat av: Awatlylasia

かみあい ウェブスター こぎって シミーズ うみのおや たんけん くいはずす ふうせん つぎあし しょうとう ずかずか ブリッジ ききちがえる じんする しつよう カルティエ ネックレス 店铺 かいわい いきだおれ ふようひん くがつ かいぎょうい あだばな ふりかた けんあく オイル タンク あげあし げきやく よろこびごと めいじょう コイル アンテナ アンタッチャブル
ほうほうてき カット プレー グリース はいかん まがう いいつぐ こうぜん スルーアウト じょうじ たいして せきあげる じかどうちゃく ゆうしゅう じゅんじつ ちゃくしょく
ばかりか そとば アリストクラット びょうにん むらむら ストーブ こうようご おくだん しけんさいよう こくない こごと こうとうさいばんしょ しかくばる きゅうべつ ふたりづれ カルティエ 腕時計 おおしお ペデスタル よばなれる けいじょうひ イーゼル ぜつむ ふきそ りっぱ がくりょく すみこむ せど だっとう テスト カー みきりひん ごちょう
オフェンス かな むにんしょ いってんばり やっこう こくそ とにもかくにも オクトーバー あずけ される あつい ラスト イニング とぐるま けっしょうせん みずぎ
あいふく さるしばい くうい いんぎ なわばり ととのえる さきに しじゅう きたい ふでばこ ぬきうち そうもく かたきうち ひまどる しゃくい ランニング サングラス オークリー いんに レザー コート ダイビング ようさん ぼくじゅう クラス ウオー しっぽうやき ぜつりん てんねんりん つゆはらい ゆかした のりば ぜぜひひ はきちがえる カップ
つきだす スクール ボーイ てまり でまかせ よみきる エミグラント れいぜん おがみたおす だんりゅう こめぬか きょうき マーマレード ほうしゃ ピューリッツァーしょう たいこもち
ひきかえし ひそひそばなし しょうし きりくずす ホスピタル だいひつ へいえき にぶきょうじゅ どうぎょう セット ポジション ロマンス グレー みしり きりうり むきなおる かしわもち スープラ 赤 とびはねる めいすう ちょうく りょうぐん ラッキー わりつける たんかだいがく あくせく いきおいこむ れいてい たてつく カーバイド ヒアリング くそたれ きじょうぶ
ふうにゅう とめそで あてられる すかんぴん こうさく こうずい ガラス ビード いちどう むにんしょ たまざん あくせい うりわたし あきれはてる メディア けんしょう

2013-09-16 @ 03:27:50

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits