Sommaren

Just idag när solen skiner är det faktiskt med en liten klump i magen jag tänker på att jag bara har tre dagars semester på hela sommaren.
Jag är ju egentligen inte alls van att ha semester. Förra sommaren hade jag min första betalda semester någonsin. Jag har alltid arbetat hela somrarna förut. Det är liksom nått man får finna sig i när man bara är vikarie.
Men... alternativet i år är att jag tjänar mindre pengar och inte får det att gå runt. CSN tar en stor del av min lön varje månad bland annat. Så nu har jag valt att arbeta för att få det att gå ihop. Jag får som sagt tre dagars semester i anslutning till en helgledighet, så det blir nästan en hel vecka i alla fall.
Idag skiner solen sådär smärtstamt vackert och jag hade gärna haft lite semester.
Jag lovar att jag ska tänka tacksamt över mitt arbete de dagar de regnar. Det var bara idag jag kände ett sug efter ledighet.

Idag har jag sommar utanför fönstret.


Ann-Sofi the summerbabe

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits