Teaterapan

13399-114


igår hade vi spexfest. Då skulle det redovisas vem publiken hade valt som årets teaterapa av skådisarna. I höstas när vi satte upp Stunsiga Brunnen vann jag. Jag tog emot den något generad men ytterst ödmjuk och tacksam. Det är lite konstigt det där. Att det lätt kan ses som en tävling skådisarna emellan. Och jag tror att om man informerar mycket kring det så fungerar det bra. Detta var alldeles nytt för mig i höstas och jag viste knappt hur jag skulle reagera. Men självklart är det ju jätteroligt att publiken tycker om vad jag gör. Att det uppskattas, allt arbete jag lägger ner! Men ALLA lägger ner lika mycket arbete. ALLA kämpar lika hårt! Jag försöker säga det till alla, men jag är å andra sidan ingen överman som ska tala om hur det ska vara. Jag är ju en i gänget på samma villkor som alla.
Igår hade vi alltså redovisning för årets teaterapa som framröstats under vår uppsättning av Florence. Publiken fick varsin lapp att skriva ner ett av skådisarnas namn som de tyckte hade gjort bra ifrån sig.
igår vann jag igen.
Jag är så tacksam att jag får vara med i spexet. Att alla låter mig få vara som jag är. Att jag får spela teater och sjunga tillsammans med alla de andra. Tack hela spexet för att ni finns och för att jag får vara med.


Ann-Sofi the monkeybabe


Kommentarer:
Postat av: bejbispice

Ååå! Jag grattar! Bättre än medaljer och pokaler med kramgoa apor :P

2006-06-01 @ 17:25:10
Postat av: Ann-Sofi

Jaaa... jag är så glad! Tack så mycket! Tjohooo!

2006-06-02 @ 08:00:48
Postat av: mamma

Oh vad jag gläds med dig. Jättegrattis!

2006-06-02 @ 08:35:39
Postat av: Cinus

Grattis!!

2006-06-02 @ 09:22:37
Postat av: Gemene man

Vad söta de är tillsammans! Grattis, du var värd apan i år också. Men till nästa år hade det ju varit roligt (för Spexet totalt alltså) med lite konkurrens... :-)

Förresten: Lite roligt att Bas-Per ledde rösträkningen så länge i början, men alla hans röster låg uppenbarligen överst.

Postat av: Helena (Neena)

Å, grattis till apan! :D
Jag hade så gärna velat se dig på scen, jag hoppas att det kommer nåt tillfälle i framtiden. Kram på dej!

2006-06-02 @ 23:59:46
Postat av: Ann-Sofi

Det kommer det att göra. GÅr allt enligt planerna finns det möjlgihet för allmänheten att se samma föreställning till hösten då vi sätter upp den igen för de nya studenterna på Högskolan.
Jag lägger ut mer info när jag vet med mer säkerhet hur det går.
Hade blivit jätteglad om ni ville komma och titta!!!!!!

2006-06-03 @ 00:09:39

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits