Måndag

Så är jag då igång med en ny vecka. Den startade kvart i sju i morse när jag drog ner i tvättstugan. Jag har det bra här för det finns i princip alltid tvättid att utnyttja. Så, eftersom tvättkorgen var proppfull var det bara att traska ner och börja tvätta. Skönt faktiskt. Och idag har jag invigt mina lakan för mangeln. Ingen jättebra mangel, men den få allt duga. Egentligen ett i-landsproblem men inte ska jag väl sticka under stolen med att det är härligt med nymanglade lakan i bingen.

Vädret är ruggigt. Plusgrader och mulet. Regnet hänger i luften. Det enda som är positivt med det är ju att det tar bort en massa snö. Så hörde jag på vädret på Nyhetsmorgon i morse att våren har anlänt till södra Sverige! Var hälsad älskade vår! Äntligen!
Och så har vi ju sommartid också! Det gick lättare än väntat att ställa om min gigantiska väggklocka. Trodde det skulle vara kruxigt att hänga tillbaka den på den lilla kroken men det gick alldeles utmärkt. Den fick ett nytt batteri också när jag ändå var på gång.

Vädret gör ju att jag kan vara inne och pyssla idag, vilket inte gör mig ett dugg faktiskt. Jag trivs ju så himla bra i min lägenhet och den behöver lite vård och omsorg den också! Så det ska jag väl göra idag, tror jag!

Inatt ska jag arbeta!

Ha en go måndag!


Ann-Sofi the vårbabe

Kommentarer:
Postat av: mamma

Tillbaka till bubbelgumsrosa sida igen? Annars njut vetja av att känna lusten att pyssla.

2006-03-27 @ 11:00:18
Postat av: Ann-Sofi

Nej det är fortfarande min sportiga sida, men jag vet att landstingets brandväggar påverkar endel uppdateringar. Det är fortfarande rosa på mitt jobb också!
Men i hemmet är det sportigt!

2006-03-27 @ 12:26:06

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits