Vardag

Är det vardag var dag? När sklijer sig dagar från andra? Vad ska man hitta på för att förändra sin dag?
Idag har jag dammsugit, handlat, kokat sushiris, fixat fika och väntar på att min kompis ska komma hit. Men det är inte helt säkert att hon gör det. Hon skulle höra av sig senare.
Jag har inte så mycket annat att hitta på en dag som denna. Eller??? Tja, jag kan ju alltid riva ut saker ur mina skåp och lådor igen. Plocka, städa, damma fixa och dona. Men det har jag ju redan gjort nyligen.
Jag har en lätt huvudvärk idag och jag ska börja med att få bort den med att dricka en kopp kaffe och kolla på Oprah.

Jag vill jobba mer. Tjäna mer pengar. Jag ska göra i ordning mina papper och skicka iväg dom till alla möjliga ställen där det kan tänkas finnas ett arbete. Nursepartner börjar faktiskt locka hos mig och de ska nog få lite post från mig tror jag. Vi får väl se. Min ekonomiska situation är en aning ansträngd och jag hade behövt ett extra arbete.

Men se nu ringde det på dörren och min kompis och hennes lilla, lilla dotter kom! Nu ska vi fika!

På återseende!

Ann-Sofi the vardagsbabe

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits