Bränn, bränn, bränn....

Idag har jag varit igång sedan kvart i sex. Arbete mellan halv sju och åtta med lagon tunga lyft, rätt mycket spring och inget sittande alls.
När det arbetspasset var över gick jag raka vägen hem, bar ner den tunga tvättkorgen i källaren,kastade in en maskin tvätt och gick upp i lägenheten igen för att börja städa.
Dammsugaren har gått varm och soffan har fått sig en rejä genomkörare eftersom Maja har en benägenhet att håra nått jävulskt trots att jag kammar henne rätt ofta. Det är "bra" hår som lägger sig på soffan. De borrar sig inte in i tyget liksom utan lägger sig mer ovanpå, vilket i sin tur gör att de är rätt lätta att få bort. Men det krävs att jag gör det rätt ofta. Egentligen varje dag. Övriga möbler samt badrum fick sig en duvning också innan det var dags för golven. Dammsugning och våttorkning gjorde susen. Egentligen hade jag velat bona dom för de är inte ett dugg fina. Matta och eländiga, men rena i alla fall.
Jag har hunnit med en vända till jobbet och haft ubildning i dag. Och inte tog jag bussen inte. Åh nej. Här trampades i motvind å det grövsta. Fasen att det ska blåsa så förbannat i denna stan. Och jag gav mig inte. Backarna innan jag är framme på jobbet är riktiga mördarbackar och jag trampade uppför varenda en UTAN att stanna en endaste gång. Med blodsmak i munnen och svett i pannan satt jag och vilade en kvart (eftersom jag i vanlig ordning trampar som om det brann någonstans) innan det var dags.
Fikapausen bestod av kakor och kaffe, men the Babe intog bara två koppar svart kaffe UTAN kaka. Nu har jag trampat hem, nerför alla de jobbiga backarna och med vinden i ryggen. Härligt! Lite betalt ska man väl ha för sitt slit.
Inatt ska jag arbeta på sjukhuset. Och jag ska cykla ikväll igen. Precis samma väg. Det som är så bra med just den vägen är att det jobbigaste är TILL jobbet och det lättaste på väg hem igen. Så i morgonbitti kan jag susa ner för alla goa backar med vinden innanför hjälmen och de stackars hårtestarna som sticker fram fladdrandes i nacken...
Jag har äntligen fått tillbaka lite av fettbrännargnistan från i somras. Hoppas det håller i sig.

Nu ska jag vila en liten stund.


Ann-Sofi the burningbabe

Kommentarer:
Postat av: mamma

Tänk om det blir som gumman sa när hon cyklade i motvind:
måtte vinden ha vänt tills jag skall hem.

2006-05-15 @ 17:32:52
Postat av: Helena

Oh boy! De där backarna är inte att leka med. Strongt gjort!

Postat av: PO

Burn baby burn.....hejja syrran!

2006-05-15 @ 21:51:35
URL: http://porosenberg.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits