Godmorgon!

Klockan är strax efter sex på morgonen och jag känner mig rätt ensam om att vara vaken nu. Kan det bero på att jag så sällan stiger upp så här tidigt annars?
Jag har börjat ett nytt jobb. Jag har inte blivit av med det andra, men jag har ett till så att säga. Dels arbetar jag som sjuksköterska på ortopeden och dels har jag nu skaffat mig ett arbete till som personlig assistent åt en handikappad tjej.
Jag har inte arbetat som personlig assistent förut och jag måste säga att det är vansinnigt givande. Det är inga problem alls att ta sig ur sängen för att börja arbeta halv sju. Nu har jag ju fördelen att bo löjligt nära min vårdtagare. Ska vi säga 75 meter? Hon bor i nästa hus bara.
Att kunna ge så mycket, och ändå behålla både hennes och min integritet, är så givande. Jag får ut så himla mycket och jag känner att jag skulle kunna skriva musik om det nästan.
Ibland känns det som ren poesi när hon säger till mig att hon känner sig lugn som en filbunke i mitt sällskap. Att hon känner sig lugn i bröstet för jag känns så trygg. Hon upplever mig som stabil, trygg, säker och kunnig. Jag blir stolt som en tupp när jag hör det och säger samtidigt att det är ju på grund av henne som det går så här lätt.
Så där sitter vi och ger varandra beröm. Det gör väl inget?
Nu ska jag arbeta en liten stund. Egenltigen bara en och en halv timme nu på morgonen. För klockan åtta kommer hennes buss som tar henne till sitt jobb.
Hon är rullstolsburen pga ett ryggmärgsbrock och har ganska mycket speciella rutiner om morgonarna. Så det gäller för assistent Ann-Sofi att lära sig de rätt så fort. Men det funkar fint det där.

På lördag har vi sista förställningen och det är med blandade känslor jag säger hejdå till teatergänget. Nu dröjer det ju ett helt år innan vi ses igen. Men samtidigt har det varit så vansinnigt intensivt den sista månaden så jag (och alla de andra också för den delen) behöver en paus nu.

Jag får fortfarande fjärilar i magen när jag tänker på att Daniel snart kommer ut med en ny platta. Alla konserterna, alla nya coola bilder, alla intervjuer...

Idag är en fin dag!


13399-107



Ann-Sofi the greatbabe


Kommentarer:
Postat av: Ann-Sofi

Oj anness vilka fina strumpor du har!!!!!

Postat av: Ann-Sofi

Oj anness vilka fina strumpor du har!!!!!

2006-05-03 @ 22:39:36
URL: http://www.annsofi.webblogg.se
Postat av: mamma

Tycker mamma också!!!

2006-05-04 @ 10:51:46

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits