Jag vill också...

Det är så mycket jag vill. Jag vill kunna mer, veta mer, vara mer, finnas mer, göra mer...
Ibland känns det som om jag inte får till det alls. Jag vill kunna svara rätt på alla frågor, jag vill kunna säga och göra rätt utan att bli tillrättavisad. Jag vill aldrig ha nått ogjort eller att någon känner att jag inte gjort rätt för mig.
Jag vill kunna mer saker. Till exempel om datorer, Internet, hemsidor, ladda upp hit och ladda ner dit. Bränna, kopiera, fixa och trixa. Jag är moderator på Daniels forum och det ställs ibland tekniska frågor om hemsidan, forumet, bilder, musik och annat. Där är jag helt ute och cyklar om jag skulle ge mig in i att försöka svara på de frågorna. Och jag känner att jag borde kunna svara eftersom jag är moderator. Jag vet ju att Anna, som också är moderator och en helt ljuvlig ängel, fixar de svaren. Men jag vill också...

Jag vill kunna allt på jobbet. Även om jag vet att man aldrig blir fullärd som sjuksköterska. Jag vill kunna ge bra svar på alla frågor, jag vill kunna alla rutinerna, arbeta så det underlättar för mina kollegor, ge av mig själv, lära mig att ta emot med tacksamhet i större utsträckning. Nu har jag ju två arbeten och det ena är mer rutinstyrt än det andra. I det ena arbetet är jag ensam utan kollegor att rådfråga. I det andra arbetet är fler beroende av att jag gör vad jag ska. Det ena arbetet kräver att jag kan alla rutiner in i minsta detalj för att allt ska flyta och vi ska slippa förseningar, irritation och slarv. Det andra arbetet kräver att jag är en kunnig sjuksköterska som tar egna inititativ och samtidigt följer avdelningens rutiner. Båda jobben kräver en glad Ann-Sofi som alltid är på G...
Jag vill så mycket och ibland känner jag att det inte riktigt flyter.

Det finns ju också dagar (vilka egentligen är kraftigt överrepresenterade) då allt är helt okej. Men det är väl så med det mesta. Att de tillfällen, dagar eller stunder som inte är på topp tar överhand och påverkar en mer än vad man tror. Idag är en sådan dag. Det är inget som riktigt går min väg och låter allt flyta på.


Jag vill också....


Ann-Sofi the wannabebabe

Kommentarer:
Postat av: mamma

Jag säger bara: Vänj dej. Det kommer fler dagar som är som den i dag. Tänk istället på de bra dagarna som ju du har gott om. Vetgirighet är bra. Sök efter utbildningar som tillfredsställer dina önskningar. Det finns ju ganska många studiecirklar som har det du önskar på sitt program. Se efter när sommaren är slut och de nya kurserna dimper ner i brevlådan.

2006-05-09 @ 12:53:24
Postat av: bejbispice

Men tänk tvärs-om i stället. Vad skönt att jag kan svara på dom där konstiga frågorna, så kan du fylla huvudet med sånger och texter o sånt som JAG inte kan. Ofta bra att man kompletterar varann än att kämpa om att svara på mäst möjligt. Det är ju ingen tävling. Jag vet (i regel ska sägas :P) när jag ska hålla mig undan och vänta på att du får ihop ett mer diplomatiskt svar än mitt....

2006-05-09 @ 19:32:42
Postat av: Ann-Sofi

Jadå... jag vet! Idag vart det bara en sån där tokig dag. Vi kompleterar ju varandra rätt bra ändå! Och som jag också skrev, de allra flesta dagarna är ju jättefina! Och idag är väl egentligen ingen dålig dag heller... Jag var bara tvungen att skriva av mig en aningens!
Du är grym! Tack för att du finns, Anna!

Och japp Mamma... jag ska spana efter utbildningar till hösten...

2006-05-09 @ 22:34:24

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits