Nya i-landsproblem

Ja, då var jag "ledig" ända till ikväll när jag ska ut och lufta min cykelhjälm. Då drar jag till sjukhuset för en natt på jobbet. Jag råkade få läsk i min mobiltelefon igår och den fick frispel och la av. Det kan jag kanske förstå, för vem hade velat forsätta jobba med en påse socker i kontoret? Jaha, vad gör jag nu då? Ingen telefon och abstinensen är total. Jag har ju ingen fast telefon i hemmet utan använder mig bara av min mobiltelefon så jag viste inte hur jag skulle nå någon som kunde tänkas ha en mobil till låns. Detta löste sig dock till det allra bästa! Brorsan var fortfarande vaken halv elva i gårkväll och lovade att han skulle försöka leta upp en gammal mobil jag kunde låna. Underbart!
I morse när jag vaknade försökte jag ändå fixa telefonen men det gick inget vidare. Jag har ju jobbat nu på morgonen och klockan ringde halv sex. Jag studsade inte ur sängen direkt.
När jag kom hem från jobbet verkade faktiskt telefonen fungera så jag behövde inte brorsans hjälp. Tack ändå lillebror för besväret!
Nu återstår en hel hög med bekymmer för dagen. Solen skiner som attan ute och ska så göra resten av dagen. Dammråttorna förökar sig mer än vad jag vill här inne och jag känner mig tvingad att städa, vattna blommorna, fixa, trixa och dona... Ska jag strunta i mina nya husdjur och sätta mig i solen och bli kompis med Rudolf, eller ska jag stanna inne och göra fint här hemma?
Jag får väl dra lott om det.


Ann-Sofi the ilandsbabe

Kommentarer:
Postat av: PO

Lugnt syrran! Att hjälpa varandra tar jag för självklart. Any time!
Svårt beslut det där. Sola eller städa?
Hmmm...?!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits