Återtåget

Jag är på G!!!
Jag är kär som en klockarkatt och lycklig i hela kroppen.
Jag är faster, flickvän, dotter och kompis och jag är så tacksam för varje dag.
Härom dagen fick jag en kraftig gråtattack. Jag vill inte kalla det för ångest men det gjorde smärtsamt ont ändå.
Jag läste vad min bror skrivit om mig, vad jag betyder för han och hans familj, vad jag betyder för mamma och pappa och inte minst för Andreas. Och plötsligt kom jag på hur nära jag var att ta bort allt det. Jag grät av lycka att jag finns kvar. Jag grät för att det var så himla nära. Vad jag hade kunnat utsätta min familj för.
Nu valde jag bort det och ville ändå stanna kvar.

Jag är här nu. Mitt återtåg till livet har börjat och jag har kommit en bra bit på väg.

Andreas har mitt hjärta och stöttar mig allt han kan. Min familj är de finaste och jag är stum av tacksamhet för allt ni gjort för mig i sommar. Hade jag kunnat plocka ner månen till er så skulle jag gjort det.
Att ni så otröttligt funnits för mig i min depression och med den största ödmjukhet hjälpt mig på fötter igen gör mig varm. Jag vill alltid finnas för er och alltid vara tillhands. Det ger mig lycka att kunna finnas för er. Och jag vill kunna visa er hur jag tar hand om mig och hur jag börjar värdesätta mitt eget liv.

Återtåget har  börjat.


Jag vill också slå ett slag för min älskade brors lilla musikaliska hörna i cyberrymden. Han presenterar sina låtar
här. Jag älskar dig.


Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: mamma o pappa

Tack älskade Ann-Sofi. I går vid ljusgudstjänsten i kyrkan överväldigades jag av en känsla som inte går att beskriva. Tack vår älskliga dotter för att Du valde livet och finns hos oss.

2006-11-06 @ 09:26:06
Postat av: Ballen

Underbart att höra Annsofi. Det är härligt att höra att du har fått gnistan tillbaka.

Kram

/Ballen

Postat av: Helena

Det är helt underbart att läsa att du mår så oerhört mycket bättre än på längelänge. Det är du sannerligen värd. Kram, kram!

2006-11-06 @ 11:46:46
URL: http://hoshelena.blogsome.com
Postat av: Anna S

Jag är så glad för din skull!! Hade varit roligt om du kommer på torsdag så jag får höra mera....
Många kramar Anna

2006-11-14 @ 21:37:01
Postat av: Mrs Muffin

Jättekul att läsa att du är kär, och att du är på gång på alla fronter! Dina brorsbarn verkar helt underbara - resten av din familj också för den delen.

Kram och lycka till med allt!

2006-11-14 @ 22:51:24

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits