Kvällning

Idag har jag inte haft ork eller energi att göra något alls. Jag hade en tanke att jag skulle unna mig en hyrfilm och tog en promenad i förmiddags. Inte en enda film hittade jag förutom dåliga köpfilmer på ÖB. Istället bunkrade jag lite hår- och hudvårdsprodukter då de är jättebilliga på ÖB. Detta blev det, och hela kalaset kostade bara 175 kr.
Jag har ändå lyckats ta hand om mina fötter idag, så nu är de mjuka och goa. Skönt.

Om en vecka börjar min gruppterapi och det ser jag verkligen fram emot. Depressionen har ett järngrepp om mig och jag vill ta mig ur det. Jag är så tung i tanken och själen och jag längtar efter hjälp. En hjälp jag verkligen tror att jag kommer att få i gruppen.

Kvällning ja. Jag har inte sovit många minuter natten som gick. Oro och tankar har snurrat runt och eftersom jag inte har några sömntabletter hemma så kunde jag inte döva bort det.
Jag har försökt få kontakt med psykiatrin idag men har inte lyckats. Så jag får väl vänta till på fredag när jag ska på samtal, så jag kan förnya mina recept.
Hoppas att jag finner lite ro natten som kommer. I värsta fall får jag pilla i mig ett par Atarax, som inte är sömntabletter men väl lugnande.

Jag har inte fått behålla middagen idag. Inte vet jag vad som blev fel men en halvtimme efter middagen fick jag rusa ut på toa och kräkas. Nu känns det bättre men jag är jättetörstig. Så vatten får det bli resten av kvällen.

I morgon ska jag baka bullar.

Ann-Sofi


Kommentarer:
Postat av: Hammad

Hej Ann-Sofi!
Du verkar ha gjort rejäla klipp idag :)
Själv har jag gjort så lite som möjligt och det känns sådär.
Hoppas verkligen att gruppterapin gör dig väl så du kan ta dig igenom vintern, stark som en oxe och möta den UNDERBARA våren som en fjäril!
Sköt om dig
/Hammad

Postat av: AnnSofi

Hammad, tack för dina fina ord. Det betyder mycket. Kampen fortsätter...

2006-09-21 @ 22:35:24

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits