Långsamma dagar

Idag är det lördag och Andreas arbetar mellan 07 och 19. Hela långa dagen är jag ensam hemma. Tanken är att jag ska börja packa min BB-väska. Jag har i alla fall bestämt vad jag ska ha på mig. Jag vet att man fortfarande är stor och svullen efteråt så jag tänkte att jag packar ner ett par av mina mammabyxor. De är faktiskt himmelska att ha på sig. Jag har fått låna några amningströjor av en kompis, så de åker också ner i väskan.
Vi var och handlade lite kläder till bäbisen härom dagen, då vi tänkte att vi själva skulle fixa bäbisens första kläder. Det är inte så himla lätt att veta vilken storlek man ska handla. Men jag chansade på 50-56. Vi har nämligen större kläder här hemma redan och jag tänkte att bäbisen i alla fall kunde få åka hem i det mamma och pappa själva har handlat. Så de kläderna ska också packas ner.
Det finns många fina packlistor på internet med tips om vad som bör finnas med i väskan. Jag tänkte skriva ut en sådan lista faktiskt. Jag tycker det är jättesvårt att tänka på vad jag bör ha med mig. Vad vi behöver ha med oss.
Jag vill ha en liten väska med schampo, balsam, hudlotion och lite annat gott till mig och Andreas med också.
Ja, det är massor med saker. Tänkte i alla fall börja packa så smått idag.

image219

Vecka 35+4


Jag tänkte också börja städa undan lite jul i hemmet. Inte allt, men ändå byta ut dukar, kasta överblommade hyacinter och få undan litegrand. Så jag har ändå lite att pyssla med denna lördag.
På måndag är det nyårsafton och vi ska åka ut till Bredäng och elda ris, grilla korv och umgås lite. Vi tänkte ta med oss bilbarnstolen då och öva oss på att spänna fast den i bilen. Vi fick tipset av kompisar. Det är bättre att öva innan än att stå tafatta och inte veta när bäbisen är i stolen.

I skrivande stund har jag TV4-Fakta på och det är förlossningsprogram som visas. Och det har det gjort i ett par timmar nu. Jag sitter som fastnaglad och är som trollbunden. Jag längtar så... Jag vill verkligen föda vårt barn NU!
Det är fantastiskt det jag kommer att få vara med om. En smula overkligt bara. Tänk att jag... JAG, ska få bli mamma. Andreas, min drömprins, ska bli pappa. Vi ska bli föräldrar! Förstår ni vad det betyder????? Fattar ni hur stor det är?????


Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: Camilla (Bräkne Hoby)

*LER*
Ja du Ann-Sofie, det är stort för alla men det är nog ännu större för dig. För alla som känner dig vet att du har väntat, längtat och avundats oss andra som redan fått uppleva detta fantastiska mirakel. Du har ett fantastiskt stort hjärta och du har delat glädjen med oss när våra barn har sett dagens ljus trots att du själv önskat dig detta.
Du ska veta att det är MÅNGA som gläds med dig och Andreas.

Kramar Camilla

2007-12-29 @ 12:47:34
Postat av: Malin

Hej !
Inget är som väntans tider... packa inte allt ! Jag låg inne en vecka med KAjsa och var så glad att jag fick gå på apoteket och komma från rummet i några minuter... tvätta kläderna innan det är bra. likaså mammakläder man går ju liksom inte ner så mkt som
man förväntar sig... jag skrek sönder lite blodkärl i ansiktet + att jag hade en mammablues gråtdag så då var det himla bra med färgad dagcreme... annars så klarar man sig de första dagarna med lite basproidukter ! Kram Malin

2007-12-29 @ 15:19:09

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits