Barnvakt

Idag är det söndag och Andreas och jag har haft nattgäst. Matilda 1 år har sovit hos oss inatt. Hennes mamma kom redan vid två-tiden igår eftermiddag och hon sov middag här hos oss.
Allt har gått superbra och vi har haft det jättemysigt.
Klart att jag kanske inte har fått så många timmars sömn men det beror inte på Matilda utan mig själv som ligger och lyssnar... Hon har sovit jättegott och vaknade kring 02-tiden och var superlycklig. Där satt hon och jollrade, pratade, skrattade, viskade och höll på. Jag tänkte att hon är i alla fall inte ledsen och lät henne vara. Problemet var ju att Andreas inte fick sin totala sömn och det var ju rätt viktigt eftersom han skulle upp kl 06 idag.
Men det var inte värre än att Matilda fick en flaska välling och somnade om som en liten gris.
I morse tog jag över henne till våra sängar och gav henne välling där. Hur mysigt var det då!!!!
Alltså, det är ju bara så att suget efter egna barn blir större och större när man har såna goa trollungar omrking sig!

Men en sak i taget. Vi får låna Matilda hur mycket vi vill och jag vet att det lär bli många fler gånger. Och det får vi vara nöjda med tills jag är medicinfri.
Men när jag väl är det... då jädrar...

Det är mysigt att vara barnvakt. Nu ligger hon och sover förmiddagsvila efter en tur på dammsugaren och mellanmål i form av en banan.

Ann-Sofi

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits