Lägenheten

Vi är på plats om än i en något rörig variant. Vi sov första natten i lägenheten natten till idag och det gick faktiskt förvånande bra. Det kommer att bli störtmysigt när det är färdigt.
Besktningen gick väl kanske inte helt lysande och med tanke på att mina nerver inte är helt återställda vart jag en smula nervös...
Det är nämligen så att i ett av sovrummen är det alldeles för kraftiga fläckar på tapeten för att det ska räknas som normal förslitning. Till saken hör att det bara är fem år sedan det tapetserades här och det spelar ingen roll hur det ser ut egentligen.
Då ville i alla fall besktiningskvinnan att de som lämnar ifrån sig lägenheten själva skulle stå för omtapetseringskostnaden som skulle kosta 1500 kr. Fläckarna kommer ifrån huden när de legat och sovit nära väggen. Såna där fettfläckar som är omöjliga att få bort... Hyresgästen menade att det räknas som normalt slitage men således tyckte inte besiktningskvinnan det och de började bråka och säga fula saker till varandra... Och mitt i allt detta står Andreas och jag och far illa. Det gick bra till slut och vi kommer att få omtapetserat i alla tre sovrummen och hallen. Vardagsrummet ser för gräsligt ut tycker vi, men det fick vi inte omtapetserat så det kommer vi att göra själva vad det lider.
Parketten är nyslipad och nylackad om än i slarvigaste laget, men det är sånt man vänjer sig vid tror jag.
Kontentan är trots allt att vi säger till varandra minst tjugo gånger om dagen att vi kommer att få det så fint och att vi är så lyckliga som har varandra... Vi har så trygga, goa, fina och varma vibbar i lägenheten så detta kommer att bli helt outstanding. Det vet vi...

Nu ska jag korka upp en flaska vin för Andreas är på väg hem från jobbet och vi ska skåla för vår lycka....


Ann-Sofi

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits