Planering och längtan

Det ä så mycket som måste göras och massor som inte är viktigt men som vi längtar efter att få i ordning. Flytten står för dörren och det där med att packa ner saker är väl ingen höjdare. Jag ska ju bara flytta två trappor bort och detta innebär en himla massa bärande och mindre noggrant packande. Jag lär, om jag känner mig själv, flytta i papperspåsar. Det är enkelt och smidigt, lätt att bära och lätt att packa upp.

Vi längtar efter att få i ordning allt, ha ett gemensamt hem, planera livet tillsammans. Nu känns det som om allt håller an, liksom. Vi vill skynda oss ut ur våra lägenheter och in i det gemensamma.

Vintern verkar fortfarande långt borta och jag har väl aldrig önskat mig barmark så mycket som jag gör nu. Fy sjutton för att bära möbler i snömassor.


Idag har jag gjort min adressändring och det är då ännu en sak jag kan bocka av på listan.


Det mesta jag skriver om handlar så klart om flytten ser jag nu och det måste det få göra. Det är ju liksom det största som är nu...

På återseende!

Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: Biggan

vad härligt det låter med all längtan efter ert gemensamma boende. Lycka till med nedpackningen (som jag tycker är den tråkiga biten), det roliga är ju att få packa upp allt!!! Kram

2007-01-04 @ 23:27:07

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits