Glukosbelastining

Nu är klockan tre på natten och jag sitter på mitt arbete. Vi har det lugnt och arbetsbelastningen är helt okej! Det gäller att passa på de nätter det är lugnt¨, då de inte är så många numer.
Klockan är alltså tre på natten och jag får varken äta eller dricka denna natt.
I morgonbitti klockan 08 ska jag göra en av två glukosbelastningar. Jag gör en extra eftersom jag bär på en övervikt som i sin tur ökar risken för graviditetsdiabetes.
Jag ska dricka en halvliter sockerlösning och sedan vänta i två timmar innan man tar ett blodsocker. Jag är inte orolig men det känns ändå skönt att de följer upp mig och finns runt omkring mig trots semestertider.
Jag har väl aldrig varit så törstig och hungrig som inatt när jag varken får dricka eller äta. Det är så typiskt.
Men tänk då vad himmelsk min frukost ska bli när jag kommer hem. Klockan hinner förvisso bli över 11 på förmiddagen. men vad gör det? Frallor och kall mjölk kan man äta oavsett tid på dygnet. Kall mjölk ja... åh vad jag vill ha...
Jag skulle vist inte stressa heller natten innan. Kanske inte det smartaste draget att arbeta då. Men det var så svårt att byta arbetspass och svårt att få tid för glukosbelastningen så det fick bli såhär.

Nu ska jag försöka göra något som tar bort tankarna på kall mjölk och ostmackor... mmmm vad gott!

Nej! Skärpning nu!

Jag meddelar via
mobilbloggen hur det går i morgon.

Väl mött!


Ann-Sofi

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits