Energi

Många säger, och jag läser det också faktiskt, att man mår så himla bra när man är gravid. Jag VET.... jag har många, många veckor kvar att njuta, jag vet...
Jag är så trött bara. Jag vill sova hela tiden, äta hela tiden... Jag mår illa när jag har ätit men jag kräker inte. Jag äter inte jätteportioner men tillräckligt ändå.
Jag längtar efter energi och målmedvetenhet.
Idag till exempel är jag ensam. Anderas jobbar och brorsbarnen är inte hemma. Jag hade väl kunnat ringa runt och fråga om jag fick komma och hälsa på, men orken finns där inte riktigt.
Då önskar jag att jag hade haft lite energi... Städat lite, tagit en långpromenad.
Men det kommer kanske. Den första trimestern är den tuffaste och jag måste lyssna på min kropp. Jag gör det nu och hoppas att jag får till det ändå.
Det rör sig så mycket i huvudet och jag önskar att det var en smula lugnare där uppe på kontoret.
Det kommer att bli lugnare, jag kommer att må bättre, det vet jag. Jag uttrycker bara en längtan dit.

Som sagt... dagen tema blir den frånvarande energin.

Ann-Sofi

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits