Livets gång

Min farmor gick bort igår. Hon dog i en sjukhussäng 84 år gammal. Hon har trots allt haft varit förskonad från sjukdomar och elände genom livet. Nu har hon dock gått vidare och lever inte längre här på jorden. Det tar på krafterna att sörja men är viktigt för att kunna gå vidare.
Men jag är gravid och har ett nytt liv som växer i mig och jag lever enkom för detta. Andreas och jag har satt min mage i fokus och satsar allt på detta!
I morgon ska vi åka till Mästaremåla och besiktiga huset. Antisimex kommer dit och ska för lite drygt 7000 spänn gå igenom stället.
Då ska vi passa på att fråga kvinnan som bor där om vi får köra lite kartonger och kanske lägga ved i vedboden.

Livets gång visar sig så tydligt emellanåt. Igår dog farmor. Den 20 juni skriver vi in oss på MVC. I augusti flyttar vi och i Januari blir vi föräldrar.


Jag måste lära mig att stanna upp, titta på vad jag har, njuta och stressa ner.


Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: Helena

Tråkigt med farmor.Livet är bra märkligt. I början av januari i år var jag på 1-årskalas hos mitt gudbarn, en kompis fick sitt första barn och min farmor dog på kvällen. På samma dag. Tala om tvära kast.
Grattis till graviditeten. Så spännande! Kram!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits