Njutningen

...är i skrivande stund helt utebliven. Jag fick inatt gå hem från jobbet då jag var helt utmattad efter alla kräkningar. Jag får behålla vatten i små mängder och jag står mellan känslan av hunger och maginfluensa.
Så fort jag ätit något dröjer det en kvart så får jag gå på toaletten och kasta upp. Dygnet runt!
Det där med att må lite illa på morgonkvisten är en romantisk bild av att vara gravid... Så känns det nu i alla fall.
Jag orkar ingenting och är trött i princip hela tiden. Det finns ett receptfritt läkemedel mot illamående som gravida kan ta. Det heter Postafen och funkar ganska bra. I ett par timmar.

Jag längtar efter att känna mig sådär kvinnlig, vacker och härligt gravid! Jag längtar efter allt det romantiska...

Jag vill så gärna kramas och vara nära A också men illamåendet tar över. Vi kämpar på hela tiden både Andreas och jag och vi ska ta oss ur detta. Det ska vi verkligen!
Han frågade idag om jag ångrar att jag blev gravid...
Kära hjärtandes! Klart jag inte gör! Jag är så välsignad som blivit med barn så ibland känner jag stor skuld i att jag klagar som jag gör.

Nu längtar vi efter lugn och ro och att vi tillsammans får njuta av vår graviditet!

Nästa helg är det midsommar och då hoppas jag att lite av mitt illamående har släppt så jag kan få äta en liten sillbit jag också!


Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: Cinus

När jag väntade mitt första barn mådde jag sådär fruktansvärt illa hela tiden i ca tre månader. Jag visste varje gång jag åt att jag skulle spy en stund efteråt, men jag var ju tvungen att äta.
Tills slut gick illamåendet över och jag kunde njuta av graviditeten, men kvinnligt vacker kände jag mig tyvärr inte under någon av mina graviditeter, jag kände mig bara fet, pluffsig och ful....men jag var ju härligt gravid :)

2007-06-17 @ 10:08:29

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits