Varningar

...så läser jag på Aftonbladets hemsida och hör på Nyhetsmorgons nyheter att jag nu måste sluta äta jordgubbar.
Detta är ett klipp från artikeln på Aftonbladets hemsida:

Farligt för gravida
  Hon poängterar att Signum inte får användas på alla grödor, just av miljöskäl. Exempelvis får det inte användas på spenat och purjolök.
  Kemi har inte gjort någon egen uvärdering av Signum. Det har däremot det danska miljöministeriet gjort. Enligt uppgifter från den danska lantbruksrådgivningen, Landscentret, kan Signum ge skador på ofödda foster. Dessutom är det mycket farligt för organismer som lever i vatten och kan ?förorsaka oönskade långtidseffekter på vattenmiljön?. Föreskrifterna är därför stränga. Det är också de svenska reglerna.
  Med den skillnaden att gravida kvinnor inte varnas för medlet.

Artikeln i sin helhet hittar ni
här.

image157



Jag mår illa i princip hela tiden och känslan av det, tar upp rätt mycket av min tid varje dag. Humöret är lite svängigt och jag tenderar att inte skratta hela tiden.
Om nätterna när jag vänder mig säger Andreas att jag skriker av smärta. Jag har så ont i mina bröst.
Åh, vad jag längtar tills allt detta går över och jag kan njuta av min graviditet. När jag beskriver hur jag mår låter endel nästan besvikna. Jag vill ju må bra och längtar tills den dagen som alla beskriver. Jag har bara hört lovord om att vara gravid. "Jag skulle kunna vara gravid hela tiden". "Jag har aldrig mått så bra som när jag var gravid". "Det är så ljuvligt att vara gravid".
Jag känner mig bara dallrig, klumpig och stor. Det syns ju inte ännu att jag väntar barn, och jag har ju redan problem med övervikten så känslan av den lilla söta magen som växer sådär gulligt finns inte. Kommer inte att finnas heller. Jag är redan stor och jag hinner nog med nästan halva graviditeten innan jag får en putande mage.
Jag längtar tills dagen som känns sådär ljuvlig och underbar. Nu är det en smula tufft, dock. Andreas är världens stöttepelare och står bredvid mig hela tiden.
Han är bäst!


Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: Anna-jobbet

Hej Ann-Sofi!
Kom hem till mig och ät jordgubbar - garanterat obesprutade och väldigt söta......
Ses i kväll. Kram Anna

2007-06-15 @ 09:23:50
Postat av: mamma

Jag läste i lördagens blt att jordgubbarna vid rastplatsen i Berntorp ( där vi brukar köpa ) är garanterat fria från det gift som nu blivit tillåtet. Kram

2007-06-16 @ 09:30:47

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits