Sjuklingen

Jag är sjuk. Alltså, jag har världens segaste förkylningsinfluensa som vägrar släppa greppet om mig. Idag fick jag feber igen och känner mig mycket sämre.
Jag har legat av och till i en vecka och det verkar varken bryta ut mer eller dra sig tillbaka. Att ligga, eller för den delen gå, och känna sig halvhängig är fasen värdelöst på riktigt. Hellre supersjuk i ett par dagar så man kan bli frisk sedan.
Jag är sjukskriven i morgonbitti då jag skulle ha jobbat som personlig assistent. Jag ska ringa jobbet och sjukskriva mig i morgon natt också. Det kanske är läge att försöka sova sig frisk. Inget annat verkar ju funka. Jag fick hostmedicin utskrivet så jag kan i alla fall sova några timmar i taget om nätterna.

Nu ska jag pilla i mig lite av varje, som typ treo, nässpray och hostmedicin, sen ska jag bädda ner mig.

Jag brukar inte gnälla, men nu börjar det bli lite drygt.

Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: mamma

Lilla älskling försök att sova dig frisk som du själv föreslår. Tur att du har lite medikamenter att ta till. Hoppas att det snart vänder. Kramar från mamma

2007-03-11 @ 22:24:19
Postat av: pappa B

Vännen
En kopp varmt te, Lapsang med 10 emsertabletter i och lite Vick salva (finns på apoteket) under näsan och på bröstet och så ner under täcket. Då, hips vips så är snuvan borta och damen pigg som en liten näktergal igen...

Postat av: Anonym

Stackare, förstår att det är drygt och jobbigt och håller med att det är bättre att bli ordentligt sjuk ett par dar än att ha det liggande som segt tuggummi i kroppen. Skickar massor av krya-på-dig-kramar!!!!!!!

2007-03-12 @ 21:52:31
Postat av: Biggan

Stackare, förstår att det är drygt och jobbigt och håller med att det är bättre att bli ordentligt sjuk ett par dar än att ha det liggande som segt tuggummi i kroppen. Skickar massor av krya-på-dig-kramar!!!!!!!

2007-03-12 @ 21:52:55
Postat av: Biggan

Stackare, förstår att det är drygt och jobbigt och håller med att det är bättre att bli ordentligt sjuk ett par dar än att ha det liggande som segt tuggummi i kroppen. Skickar massor av krya-på-dig-kramar!!!!!!!

2007-03-12 @ 21:52:57
Postat av: Biggan

Oj vad många det blev, tryckte nog lite väl hårt....förlåt!!

2007-03-12 @ 21:53:41

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits