Vidare studier

Jag har varit på information idag om vidareutbildning.
De söker med ljus och lykta efter personer som vill vidareutbilda sig till operationssjuksköterska. Jag har, allt sedan jag arbetade på plastik-op i Malmö för nästan 10 år sedan, velat arbeta med operationssjukvård. Jag känner att jag är ämnad för detta och nu finns det verkligen ett gyllene tillfälle att ta tag i detta.
Jag finns med på en intresselista och kommer att bli uppringd av någon inom landstinget i Blekinge för en intervju om huruvuda jag är en av de fem de söker. Alltså, det finns 14 utbildningsplatser och 4 eller 5 av dem kommer att vara bokade för oss här nere. Och blir jag då intervjuad och dessutom har kommit in på utbildningen kommer förmåner och annat att diskuteras. Jag kommer att jobba mest dagtid (vilket jag i och för sig har ojjat mig över väldigt kraftigt de senaste åren), få en bättre lön, ett helt annat sätt att arbeta mot hur jag gör nu och en helt annan miljö än en vanlig vårdavdelning.
Så, så ligger landet just nu.
Jag vet alltså inte mer än att jag sökt utbildningen och finns på en lista där jag kommer att bli uppringd och intervjuad.
När jag får veta mer kommer det att stå här.

Nu ska jag ladda för mitt nattarbete. Det har gått i 190 hela dagen känns det som. Jobb, möten, gruppterapi, bilresor, handla, fixa och dona hela dagen. Men i morrn får jag sova i alla fall.

Sen ska jag nog göra vårfint på ballis. Åh vad mysigt att ha balkong. Och vad gött det är när solen värmer på. Nu i alla fall. Får väl se hur glad jag är när det är 30 grader ute och 40 inne... Våra vardagsrumsfönster är i söder. I rest my case!

Nu ska jag ladda.

Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: Cathrin

Hej Gumman!
Hoppas du få platsen på utbildningen. :-)
Jag hade en hemskt dag igår.. :-( kändes som allt skit kom tillbaka, och anledningen till det va att det kändes som att jag måste hålla "käft" för att inte såra eller få andra människor att må dåligt. Men jag är mycket bättre idag, och jag klarade av det själv, det du :-).
Sen ha jag haft maginfluensa i nästa ett dygn. :-( inte kul det heller. Hoppas jag inte smittade någon av er i tisdags. Kändes lite ledsamt att sluta, för igår kändes det som; Vad har jag gjort!! Men idag är det bättre, ska jobba ikväll på temo. Hoppas allt är bra med dig! Kramar om!!

Postat av: Ulrika Henriksson

^^


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits