Prioriteringar

Nu är det återigen länge sedan jag skrev. Jag sa till mig ejälv efter sista inlägget att jag skulle börja skriva mer, oftare och intressantare. Jag ville börja ha en åsikt om saker och ting igen som jag hade när jag började blogga för nästan två år sedan. Jag ville börja skriva roligt, sammanhängade, åsiktsprövande, snabbt och fyndigt.
Åh vad många tankar jag hade i huvudet om ämnen jag ville både ytligt, snabbt och djupt beröra här. Det bara flödade. I huvudet. Men icke att det kom ner i skrift. Inte ett enda ord.
Mycket händer i mitt liv som jag vill berätta om. Mycket händer hela tiden. Och mitt liv börjar ta sig en ny form jag inte sett förut. Jag väljer annorlunda då jag måste välja. Jag prioriterar annat mot vad jag är van. Och allt händer utan medvetna handlingar. Inte alltid i alla fall. Jag väljer lugnet före stormen. Jag väljer vatten före vin. Jag väljer samliv före blogg. Jag väljer Andreas före allt...
Jag hade endel jag ville berätta, prata och ventilera här.
Detta ständigt återkommande bekymmer med vikten, utseendet, ångesten över valkarna, svårheten att älska sig själv har jag många tankar kring. Men faktum är att jag är rätt trött på det. Det tar upp så stor del av mitt liv, trots att Andreas älskar mig precis som jag är, mjuk, rund och go. Jag tänker dagligen på hur jag ska försöka få energin att flöda till så jag kan börja träna igen. Jag tänker ständigt och jämt på allt jag stoppar i mig och hur rätt eller fel det är. Jag tänker dagligen på choklad....
Varför är det så svårt? Varför kommer jag inte till skott?
Det gick ju så bra förra gången.
Jag prioriterar annorlunda nu. Jag försöker hantera tankarna kring mitt utseende och jag har börjat kunna titta tillfredsställande på kort på mig själv. Det är inte alls farligt längre. Trots det så har jag en något förvriden bild på hur jag känner mig och hur jag rent fysiskt ser ut. Det är en konstig blanding av acceptans och dåligt självförtroende. Jag hade kunnat skriva ångest, men det får inte missuppfattas med den ångesten jag haft under min sjukdomsperiod. Det är inte sådan ångest jag menar. Utan en inre ångest som mullrar lite och som man mer känner en ledsamhet över istället för panikattacker.
Jag prioriterar annorlunda nu.
Livet ligger i mina händer och jag välkomnar det med öppen famn. Vi delar allt Andreas och jag och varje minut vi är ifrån varandra är en enda stor längtan.
Vi säger varje dag att om vi skulle vinna massor med pengar och bli ekonomiskt oberoende resten av livet skulle vi aldrig mer arbeta. Vi hade lätt kunnat fylla dagarna med sysslor. Dels för egen del och dels för att hjälpa andra. Men att arbeta åt landstinget eller ABB när man är ekonomiskt oberoende känns inte speciellt lockande. Sådär drömmer vi varje dag och flyr iväg till paradisöar och njuter.
Vi får fortfarande varma lyckönskningar efter vår förlovning och alla är så glada för vår skull. Tänk att vi efter så många år äntligen hittade varandra. Jag är hans drömprinsessa! Det är mig han har letat efter hela livet. Så säger han. Min drömprins.

Jag prioiterar annorlunda nu, och jag tror att jag med tiden kommer att landa mycket mjukt i min själ och kunna ta in livet precis som det är. Dörren har nämligen låsts upp och är på god väg att öppnas helt. Det känns trots allt i kroppen.

Ann-Sofi

Kommentarer:
Postat av: Anna Jonsson

=)

Postat av: mamma

Underbara dotter. Vilken glädje att Du förkunnar för hela världen vilken lycka du lever i. Trots alla tankkar om annorlunda så är Du mitt i livet med Din Andreas. Det är lycka för mamma och pappa

2007-05-04 @ 08:46:05
Postat av: Anonym

Härligt Syrran! Jag blir så innerligt glad av att läsa detta. Vill du ha pushning och stöttning vad gäller viktkampen så ska jag göra vad jag kan. Gör en satsning tillsammans, du och din drömprins. Dröm er iväg och prata med varandra under en rask promenad. Ät nyttiga saker tillsammans. Är det en sak jag vet så är det mycket lättare att genomföra en bedrift tillsammans med någon än om man ska göra den resan själv. Jag/ Vi älskar Er båda av hela våra hjärtan!

Kram Lillebror

2007-05-04 @ 12:57:11
Postat av: Gunsan

...och du prioriterar helt rätt! =)
Låt inte de andra energitjuvarna stjäla kraften och energin från dej. Lägg den på kärleken istället och du får mycket mer tillbaka.
Kram!

2007-05-06 @ 11:08:52
URL: http://gunsansrum.spaces.msn.com
Postat av: Anonym

Man blir så lycklig över att läsa dina tankar.Jag beundrar dig som kan vara så öppen med vad du tänker och känner. jag är mera "noli me tangere"typen, dvs mår jag dåligt sluter jag mig.Men sanningen är ju den, som alltid, att efter regn kommer solsken, och det gäller att fånga dagen. vad spelar några kg mer eller mindre för roll i det långa loppet? Du är en underbar kvinna, och Andreas är bara att lyckönska till att ha fångat dig. Kram Lena

2007-05-07 @ 11:03:22

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits