Dilemma

Ja, så har vi då satt igång med att knepa och knåpa på inbjudningskorten till vårt bröllop nästa år. Vi hade tänkt få iväg dem i Januari så alla har god tid på sig att planera och OSA. Många kommer långväga ifrån och vi har, rent praktiskt, ingen möjlighet att hysa alla. Därför kommer vi att skicka med adresser och telefonnummer till alternativa boenden den helgen.

Så är det det där med kostnader, gåvor, utgifter och allt annat...

Vi är inte purunga varken Andreas eller jag och vi har bott hemifrån i alldeles för många år för att önska oss något till hemgiften. Vi har allt porslin, alla glas, alla skålar, alla vaser vi vill ha och önskar oss. Vi har hunnit skaffa allt vi behöver och vi kan inte heller lägga på hög. Det ska väl användas också?
Därför har vi bestämt oss för att önska oss hjälp med efterkapitlet. Det är viktigt för oss att vi har våra vänner och vår familj nära, men eftersom det blir en rätt ansenlig mängd människor kan vi aldrig lösa det ekonomiskt om vi ska stå för hela kalaset. Vår enda och största önskan är alltså att gästerna betalar sin kuvertavgift och detta har jag förstått är inte helt okej för alla. Det har redan gnisslats endel i kulisserna och jag vet inte hur jag ska tackla det.

Såhär har vi, som första utkast, formulerat oss i en liten del i inbjudan:

En önskan...

Vår största önskan om gåva är att Du vill deltaga och göra vår dag oförglömlig.

Därför önskar vi oss inga presenter i annan form än att vi delar på Efterkapitlet.

Pris:

Postgiro:

                                                                                  Ann-Sofi och Andreas

Det är inte alls säkert att det kommer att stå sådär när allt är färdigt. Men det känns trots allt som ett litet dilemma. Skönt ändå att vi har goda familjemedlemmar som stöttar och hjälper oss. Både här och i Stockholm!


Sen är det en annan sak... Det är inte helt billigt att köpa och fixa färdiga inbjudningskort. Shit vad det kostar pengar. Jag tror att vi skulle kunna fixa fina egna kort så vi har börjat skriva och göra fina egna. Får se hur det går...


Det är i alla fall roligt att ha kommit igång med detta pysslet! Kanske köper jag snygga papper och sitter och fixar med om dagarna när jag går hem på havandeskapspenning. Vi får se...


Ett nöjsamt dilemma är det i alla fall. Vi ska ju trots allt gifta oss, Andreas och jag...



Ann-Sofi


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Det är helt OK Ann-Sofi! Våra barn gjorde så vid sina bröllop, och det fungerade jättebra! Tänk vad mycket mysigt ni har framför er nu! Lycka till, du ska få se att det blir trevligt!Kram Lena

2007-10-16 @ 10:20:39
Postat av: Lisen

Nej det där med att betala för att gå på ett bröllop det känns ju sådär! Men att ni inte bara önskar er pengar, det är ju poppis nu och sen använder ni dom till bröllopet, Det blir ju i stort sätt samma sak men man slipper det där med en "avgift" för att gå på bröllop.

2007-10-17 @ 14:40:52
Postat av: Ann-Sofi

Lisen: Kostnaden för maten kommer att bli ungefär samma summa som man annars hade lagt på en gåva. Vi önskar oss som sagt inget annat. Inga presenter, inga paket... Bara att alla vill vara med och närvara.
Och att du kallar det för "avgift" känns så tråkigt. Är det inte samma sak att känna sig "tvingad" att ha med sig en gåva eller present till brudparet?
Vad i ligger skillnaden? Och varför måste tonen alltid bli så negativ?
Det var precis mitt dilemma... Att det skulle uppfattas så.

2007-10-17 @ 18:05:48
Postat av: Mali n Koski

Hej A-S
får ni ngn hjälp av era föräldrar ? Vi valde att ha enkel mat dvs vi fixade allt och istället bjuda fler. Det är stor skillnad på att ha catering än om man har folk som kan hjälpa en. köp alkohol från Tyskland och satsa på en enklare buffe och önska er bara pengar som kan sättas in på ett bröllopspresentskonto. Säg till om du vill ha tips med inbjudningskort eller amat o sånt jag är galen i bröllop !!! Jag kan maila tips och recept! /Malin

2007-10-20 @ 11:51:09
Postat av: Malin

Förresten gå in på Simsalabim dom har en hel pärm med förslag på egengjorda inbjudningskort /Malin

2007-10-20 @ 11:53:24
Postat av: Ann-Sofi

Åh Malin! Tack goa du för tipsen. Jag bollar gärna idéer med dig!

Hur kontaktar jag dig?

maila mig på [email protected]

/A-S

2007-10-20 @ 13:41:26
Postat av: Malin

Hej
Jag har 2 adresser
just nu kollar jag jobbmailen varje dag : [email protected] eller [email protected] /Malin

2007-10-21 @ 00:25:45

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits